Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga om Mail - mina bilder förminskas?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag försökte att bifoga ett dokument (en bild) på 6Mb i Mail! Jag fick bara med ca 25 kB. Vad är det som gick fel?

Senast redigerat 2013-08-03 02:10
  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-08-02 21:35

Mellan skedena bildinslängning och skickning bör en fråga dykt upp som frågar om du vill skicka materialet i originalstorlek eller något av de förminskade som föreslås.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-08-02 22:14
  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-08-02 22:23

Precis vad jag menade. En bild säger med än 85 ord.

Finns det någon som kan svara seriöst??

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-08-02 23:28

Vad var oseriöst i tidigare svar?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-08-02 23:47

Haha

Du kan inte få mer seriösa och bra svar än vad du har fått ovan. Vad var fel med de svaren?

Ursprungligen av Stenis49:

Finns det någon som kan svara seriöst??

Om man redan har provat vissa saker, och avfärdat vissa saker, så måste man nämna det i sin frågeställning, så slipper folk lägga tid på att lämna svar som du redan har, och du slipper bli sur för att folk lämnar svar som du redan har.

Med tanke på hur lite information du lämnade, så är det väldigt naturligt att just den inställningen i Mail presenteras som första svar.

Här är några saker som kunde varit bra att nämna:
- vilken version av OS X du har.
- hur du gjorde när du bifogade bilden.
- vilket filformat bilden har.
- vilken inställning du valde på den där knappen som de första svaren pekade på.
- hur det såg ut när mejlet med bilden kom fram till mottagaren. Kunde bilden öppnas och visas hos mottagaren, eller var bilagan korrupt och kunde inte ens öppnas? Var det samma bild fast mindre, eller var det bara en del av bilden som kom fram?

Att kalla svaren för oseriösa framstår bara som otacksamt, otrevligt och ohyfsat. Lycka till med att få fler svar och teorier!

Senast redigerat 2013-08-03 00:18

Ursäkt

Hej!

Jag kollade via telefonen och läste helt enkelt inte all information utan får be om ursäkt för mitt tråkiga svar!

M.v.h

Sten-Åke Granberg

Ok, bra med en ursäkt. Men vad är statusen på problemet? Var det den nämnda Mail-inställningen som var fel, och som orsakade att bilden förminskades, eller behöver du fler svar och teorier?

Hej!
Ja ibland är man korkad och problemet var så enkelt att svaret fanns i nedre högra hörnet!! Tackar!!

Sten-Åke

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-08-05 11:06
Ursprungligen av Stenis49:

Hej!
Ja ibland är man korkad och problemet var så enkelt att svaret fanns i nedre högra hörnet!! Tackar!!

Sten-Åke

Enkelt att missa, det gör vi alla

1
Bevaka tråden