Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programuppdatering hänger sig

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-02 15:45

Härom dagen skulle jag köra programuppdatering, den hittade 3 uppdateringar, jag fick beskedet att datorn behövdes startas om när uppdateringarna installerats. Jag klickade OK på det, sedan står den länge... länge med installationsstapeln 90 % klar ... inget händer. Till slut tröttnar jag och startar om datorn. Nu finns det 2 uppdateringar kvar (java samt säkerhetsuppdatering), men jag lyckas inte med dem, kommer inte längre. Vet inte hur jag ska komma runt detta. Någon som kan ge mig ett gott råd?
MBP 17" köpt jan 2011, OSX 10.7.5.

Ursprungligen av Gnulia:

...sedan står den länge länge...

Hur länge är "länge länge"?

Ursprungligen av Gnulia:

...men jag lyckas inte med dem...

Berätta gärna lite mer vad du gör och vad som händer när du försöker uppdatera?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-02 16:36
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Hur länge är "länge länge"?

Berätta gärna lite mer vad du gör och vad som händer när du försöker uppdatera?

Jag har väntat flera timmar, men förloppsindikatorn stannar på ca 90 % klar och absolut ingenting händer. Precis DET är vad som händer! Till slut tröttnar jag och stänger av datorn. Den kommer sedan upp precis som vanligt, inga felmeddelanden, ingenting onormalt ... jag kommer bara inte igenom programuppdateringen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-08-02 18:01
Ursprungligen av Gnulia:

Jag har väntat flera timmar, men förloppsindikatorn stannar på ca 90 % klar och absolut ingenting händer. Precis DET är vad som händer! Till slut tröttnar jag och stänger av datorn. Den kommer sedan upp precis som vanligt, inga felmeddelanden, ingenting onormalt ... jag kommer bara inte igenom programuppdateringen.

Ibland händer det att programupdateringen beter sig konstigt. Inget allvarligt i sig utan mjukvarumässigt som går att fixa.

Jag skulle uppdatera till nya operativsystemet 10.8 Mountain Lion och utgå ifrån den och uppdatera till 10.8.4. Men du kanske vill hålla fast vid Lion 10.7.5 ?

Pröva på annan internet uppkoppling. Svårt att hjälpa med bara ord om man inte själv sitter framför datorn

Kanske du kan ladda ner filerna manuellt från Apple : http://support.apple.com/downloads/ och sedan pröva att installera.

Lycka till

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-08-02 18:57

Installera combo-uppdateringen kan hjälpa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-02 19:08

Tack för svar cubeis och kenjon, jag får prova era råd

  • Medlem
  • Gävle
  • 2013-08-02 21:13

När uppdateringar bråkar flera gånger efter varann brukar jag först köra en reparation av rättigheter i Skivkontroll, sen även en FSCK bara för att se att det inte är någon katalog som blivit underlig.
http://www.youtube.com/watch?v=fUzkBrC__d4

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-03 13:29

Tack Creops för din hjälp, ska titta på den

1
Bevaka tråden