Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera från macbook till macmini?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar skarpt på att uppgradera min utrustning och det jag använder är. Macbook white med intel processor 4gb ram. Jag använder datorn ihop med en extern skärm. Jobbar med RAW filer i lightroom som är stora och ibland används även photoshop.
Jag har hela tiden funderat på en macbookpro med intel i7 13" men nu var jag i Berlin och pratade med en försäljare (skitstor butik på kurfürstendamm) och han tyckte jag skulle kolla på mac mini med intel i7.

Till min fråga: Prestanda mellan macbok pro i7 13" och mac mini i7, har någon erfarenhet av dessa två. (Tänker inte använda ssd diskar)

Är det samma komponenter så är det samma prestanda.
Ditt val om du vill ha något portabelt eller stationärt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-07-31 00:17
Ursprungligen av plenty69:

Till min fråga: Prestanda mellan macbok pro i7 13" och mac mini i7, har någon erfarenhet av dessa två. (Tänker inte använda ssd diskar)

i7:an i Mac Mini är quad core, medan den i 13" MBP bara är dual core. Så det är en ganska stor skillnad i ren cpu-prestanda.

Nu såg jag på youTube att det kommer en uppgradering av mac mini, hur sant det är vet jag inte.

Ursprungligen av plenty69:

Nu såg jag på youTube att det kommer en uppgradering av mac mini, hur sant det är vet jag inte.

Det är sant att det kommer komma en uppgradering av Mac Mini dock så vet ingen riktigt när, dessutom måste Intel släppa sina "lågpris" processorer ur Haswell serien. dvs ej K-modellerna som finns ute nu! och eftersom det antagligen kommer sitta SoC prollar i nya Mac Mini för man vill åt Iris grafiken så kommer det nog bli senare i höst eller t.o.m till jul för Intels plan är att få ut mobila processorerna först.

Om jag vore du så skulle jag nog hålla i pengarna alternativt hitta en Mac Mini med top komponenter för ett riktigt bra pris.

Och slutgiltigt ditt svar på frågan så är t.ex. en Macbook Pro lika snabb i samma frekvenser som en mini dvs. 15 tummaren med en I7 på 2,6 är lika snabb som I7 2.6 i mac mini. så allt handlar om pris och om du vill ha med en skärm och möjligheten att flytta datorn eller ej!

1
Bevaka tråden