Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra skärmupplösning "Snabbt"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!
Sitter med en MBP retina, en 13 tummare. Undrar om det finns något sätt, tangentkombination eller snabbmeny för att ändra skärmupplösningen. Vill kunna ändra mellan "Retina-läget" och maxupplösning.

Inte som standard, men det finns ett antal plugins.

SwitchResX t ex. En googling ger nog många alternativ. Finns även nån i Mac AppStore vill jag minnas...

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Inte som standard, men det finns ett antal plugins.

SwitchResX t ex. En googling ger nog många alternativ. Finns även nån i Mac AppStore vill jag minnas...

Ok. Jag har googlat. Men hittade bara apples systeminställningar.

Tack det var quickresapp jag letade efter. Har nu köpt den för två dollar. Verkligen värt priset.

Du kan byta upplösning i menyrsden om du sätter "Show displays in menu bar" i inställningarna, men bara de upplösningar som stöds då, så vill du ha 2560x1600 får du använda nåt annat.

Appen Pupil tycker jag är snygg och bra. Kostar också 2 dollar om jag minns rätt. Då kan man också ändra till högre upplösningar än man kan i systeminställningar.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Du kan byta upplösning i menyrsden om du sätter "Show displays in menu bar" i inställningarna, men bara de upplösningar som stöds då, så vill du ha 2560x1600 får du använda nåt annat.

Tror bara man får upp den möjligheten om man har två eller fler skärmar inkopplade? Rätta mig om jag är ute och snurrar här...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-07-29 22:07

Kanske är så i ML, men på mina äldre maskiner kan jag få upp det menyvalet.

1
Bevaka tråden