Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det min airport express eller jag som är problemet?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Fjugesta
  • 2013-07-27 22:43

Jag skaffade mig en airport express (den första generationen). Jag tänkte använda den till två saker, först att vara en trådlös mottagare till en ljudanläggningen och sedan att utöka min nätverk. Jag fixade in den i nätverket via hjälp från forumet på grund av att senaste uppdateringen inte funkar med första generationen. Problemet är att den laggar trotts att jag är en meter från airporten med min iPad. Jag har dålig signal från nätverket till airporten men det ska väl inte spela någon roll när jag spelar musik, jag vill säga att jag är nybörjare när det gäller Apple...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-27 23:30
Ursprungligen av tellus2:

Jag skaffade mig en airport express (den första generationen). Jag tänkte använda den till två saker, först att vara en trådlös mottagare till en ljudanläggningen och sedan att utöka min nätverk. Jag fixade in den i nätverket via hjälp från forumet på grund av att senaste uppdateringen inte funkar med första generationen. Problemet är att den laggar trotts att jag är en meter från airporten med min iPad. Jag har dålig signal från nätverket till airporten men det ska väl inte spela någon roll när jag spelar musik, jag vill säga att jag är nybörjare när det gäller Apple...

Jo det spelar roll eftersom musiken inte går direkt till din airport express utan först till ditt nätverk och sen till airport expressen.

  • Medlem
  • Fjugesta
  • 2013-07-27 23:34
Ursprungligen av lappen71:

Jo det spelar roll eftersom musiken inte går direkt till din airport express utan först till ditt nätverk och sen till airport expressen.

Varför då? Går det att kringgå?

Att utöka det trådlösa nätverket ger riktigt usel prestanda. Anslut den med kabel. Eller anslut den helt enkelt till befintligt trådlöst. Inte utöka. Aldrig utöka

Kringutrustning? Bredbandsmodem? Router?

  • Medlem
  • Fjugesta
  • 2013-07-28 11:22
Ursprungligen av Piggelin:

Kringutrustning? Bredbandsmodem? Router?

En airport extreme, 1airport time capsule, och en ny airport express.
Det enda som inte är Apple i mitt hus är modemet som jag fick skickat till mig från Telia.

Varför har du både Airport Extreme och Time Capsule? Hur är de inställda?

Du får gärna beskriva exakt hur hela ditt nätverk ser ut, med alla enheter.

Ursprungligen av tellus2:

En airport extreme, 1airport time capsule, och en ny airport express.
Det enda som inte är Apple i mitt hus är modemet som jag fick skickat till mig från Telia.

Jag tar för givet att allting annat i nätverket fungerar felfritt... Modemet är bryggat och AE agerar router med DHCP?

  • Medlem
  • Fjugesta
  • 2013-07-28 23:28
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför har du både Airport Extreme och Time Capsule? Hur är de inställda?

Du får gärna beskriva exakt hur hela ditt nätverk ser ut, med alla enheter.

Att jag både har en extreme och en time capsule är för att jag köpte extremen först och trodde att jag inte skulle behöva en lagringsplats, men så blev det inte. Jag bor stort så det är bra att ha ett stort nätverk. Jag har fortfarande blinda fläckar i mitt hus. Jag tror det beror på att det är ett stenhus med tjocka väggar.

Ursprungligen av tellus2:

Att jag både har en extreme och en time capsule är för att jag köpte extremen först och trodde att jag inte skulle behöva en lagringsplats, men så blev det inte. Jag bor stort så det är bra att ha ett stort nätverk. Jag har fortfarande blinda fläckar i mitt hus. Jag tror det beror på att det är ett stenhus med tjocka väggar.

Mitt tips är att du, för att få bästa möjliga prestanda i ditt trådlösa nätverk, placerar ut dina trådlösa anslutningspunkter strategiskt i huset och ansluter dessa till routern med kabel. Sätt sedan SSID och lösenord identiskt på dessa, så slipper du mata in mer än ett på dina enheter som ska ansluta.

1
Bevaka tråden