Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det min airport express eller jag som är problemet?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Fjugesta
  • 2013-07-27 22:43

Jag skaffade mig en airport express (den första generationen). Jag tänkte använda den till två saker, först att vara en trådlös mottagare till en ljudanläggningen och sedan att utöka min nätverk. Jag fixade in den i nätverket via hjälp från forumet på grund av att senaste uppdateringen inte funkar med första generationen. Problemet är att den laggar trotts att jag är en meter från airporten med min iPad. Jag har dålig signal från nätverket till airporten men det ska väl inte spela någon roll när jag spelar musik, jag vill säga att jag är nybörjare när det gäller Apple...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-27 23:30
Ursprungligen av tellus2:

Jag skaffade mig en airport express (den första generationen). Jag tänkte använda den till två saker, först att vara en trådlös mottagare till en ljudanläggningen och sedan att utöka min nätverk. Jag fixade in den i nätverket via hjälp från forumet på grund av att senaste uppdateringen inte funkar med första generationen. Problemet är att den laggar trotts att jag är en meter från airporten med min iPad. Jag har dålig signal från nätverket till airporten men det ska väl inte spela någon roll när jag spelar musik, jag vill säga att jag är nybörjare när det gäller Apple...

Jo det spelar roll eftersom musiken inte går direkt till din airport express utan först till ditt nätverk och sen till airport expressen.

  • Medlem
  • Fjugesta
  • 2013-07-27 23:34
Ursprungligen av lappen71:

Jo det spelar roll eftersom musiken inte går direkt till din airport express utan först till ditt nätverk och sen till airport expressen.

Varför då? Går det att kringgå?