Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Maps nu anpassade för Ipad med version 2.0

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ipad-ägare bör bege sig till App Store och ladda ned senaste versionen av Google Maps som fått ett eget gränssnitt för den större skärmen. Uppdateringen innehåller också andra nyheter som inomhuskartor.

Läs hela artikeln här

Men behövs det nu när Apple Maps är så fantastiska?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-07-17 10:49

Det gick att lagra kartor offline i denna version genom att skriva 'ok maps'.

Ursprungligen av joakimo:

Det gick att lagra kartor offline i denna version genom att skriva 'ok maps'.

Går det inte längre? Jag testade ju nyss och fick det att fungera.

Ursprungligen av keptang:

Men behövs det nu när Apple Maps är så fantastiska?

Jag anar en viss ironi;)

Men är Apples kartor så dåliga som det sägs nu förtiden?

De är dåliga på att rätta felaktiga points of interrests men själva kartorna verkar fungera bra numera

Iofs så har jag tre kartor, Apples, Googles och CoPilot. Jag kör normalt sett Apples egna men när jag ska köra bil i exvis Stockholm så använder CoPilot som har en betydligt bättre navigeringsfunktion med filkörning etc

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-07-17 11:15
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Går det inte längre? Jag testade ju nyss och fick det att fungera.

Det går att… menade jag.
Trodde inte att denna funktion skulle finnas i iOS.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-17 15:03
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag anar en viss ironi;)

Men är Apples kartor så dåliga som det sägs nu förtiden?

De är dåliga på att rätta felaktiga points of interrests men själva kartorna verkar fungera bra numera

Iofs så har jag tre kartor, Apples, Googles och CoPilot. Jag kör normalt sett Apples egna men när jag ska köra bil i exvis Stockholm så använder CoPilot som har en betydligt bättre navigeringsfunktion med filkörning etc

Nej dom är inte så urusla som alla säger.

Tycker Apples är rätt bra nu för tiden. Finns vissa grejer som är fel, men det finns saker med Google Maps som inte är perfekta heller.

Exakt, det var det som jag menade. Jag ser det som en myt att Apples kartor är värdelösa och Googles perfekta. Många av de problem som rapporterades var överdrivna.

Men som sagt, vissa saker finns de kvar att förbättra såsom placeringen av Luleå Sjukhus som inte legat på den plats som Apples kartor påstår på 10 år eller så:)

  • Medlem
  • ?
  • 2013-07-27 16:09
Ursprungligen av BlackSmp:

Exakt, det var det som jag menade. Jag ser det som en myt att Apples kartor är värdelösa och Googles perfekta. Många av de problem som rapporterades var överdrivna.

Men som sagt, vissa saker finns de kvar att förbättra såsom placeringen av Luleå Sjukhus som inte legat på den plats som Apples kartor påstår på 10 år eller så:)

?Landstinget bara höjer skatten lite igen, sen flyttar de tillbaka sjukhuset till dess tidigare plats och Apples kartor stämmer, -de bara ligger lite före.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-27 16:32

Mitt största problem med Google Maps är prestandan. Den suger så åt skogen, speciellt på min iPad 4.

Bortsett från det och att kartorna presenteras visuellt sämre så känns Google Maps mycket mer pålitligt. Apple har även totalt misslyckats med sin satellit-vy - man borde skilja på den och 3D-vyn. Här har Google Maps ett stort plus!

Fixar bara Google prestandan och putsar på det visuella är de överlägsna Apple. Eller så går Apple tillbaka och gör vad de är bra på: ett snyggt front-end till en fungerande teknisk lösning.

1
Bevaka tråden