Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta filer

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-07-23 11:31

Behöver hjälp med hur jag flyttar filer, epud-fil, från en iPad till en annan iPad?

Dagis har skapat böcker om barnen och nu kan vi föräldrar få dessa till oss. Dagis vill fixa detta med hjälp av dropbox men jag vill INTE lägga ut bilder eller annat på mina barn ute på nätet.

Vill alltså flytta det hela direkt från deras iPad till vår iPad. Kan man använda sig av usb minne? Är det så enkelt som att bara stoppa in usb:n, ladda ner och sen in i den andra?

Någon som kan hjälpa mig?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-07-23 11:33

Lättast är nog att maila eller använda iMessage mellan de olika paddorna.

Ursprungligen av mams:

...Dagis vill fixa detta med hjälp av dropbox men jag vill INTE lägga ut bilder eller annat på mina barn ute på nätet...

Om de lägger filen i en s.k. "public folder" i Dropbox, och ger dig en länk direkt till filen, och du hämtar filen, och de sedan raderar filen igen - då är ju risken obefintlig (eller åtminstone försumbar) att filen skulle kunna komma på villovägar.

Men annars funkar det ju att mejla filen, som kenjon tipsade om.

  • Medlem
  • 2013-07-23 14:07

Droppbox är inte intressant.

Mail vore ju bra, tyvärr har dagis ingen epost på den plattan och jag tror inte de lägger in någon tillfälligt i heller men jag skall höra mig för.
Är den mailade filen sen bara att öppna?

Hur fungerar iMessage ?????

Ursprungligen av mams:

Droppbox är inte intressant.

Varför är det inte intressant?

Ursprungligen av mams:

Hur fungerar iMessage?

http://mrapple.se/2011/10/17/allt-du-behover-...
http://www.wiphone.se/2011/10/hur-du-aktivera...

Man kan dela en länk till en fil i dropbox som inte ligger i public-mappen. Det gör jag ofta med prislistor etc som helst inte ska komma ut. Därmed är dropbox ett ganska säkert alternativ.

Ursprungligen av pmarriott:

Man kan dela en länk till en fil i dropbox som inte ligger i public-mappen. Det gör jag ofta med prislistor etc som helst inte ska komma ut. Därmed är dropbox ett ganska säkert alternativ.

Kanon. Då är det ju ännu säkrare än det jag beskrev tidigare. Och då är det ju ännu större anledning att undra varför TS anser att Dropbox inte är intressant.

Dropbox är det bästa som uppfunnits efter skivat bröd. Punkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-25 18:28
Ursprungligen av mams:

Droppbox är inte intressant.

Mail vore ju bra...

Men mail går ju också över "nätet"...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-07-26 01:51
Ursprungligen av mams:

Droppbox är inte intressant.
...
Hur fungerar iMessage ?????

Men iMessage går ju också över "nätet"...

  • Medlem
  • 2013-08-21 13:22

Tack alla ni som har svarat. Jag har inte varit otacksam bara på semester och inte kommit åt sidan.
Varför dropbox mfl inte är intressant här först och främst en personlig anledning men som kanske bottnar i okunskap om programmen.
Jag skall kolla närmre på länkarna som ni givit mig.
Tack för hjälpen
mams

1
Bevaka tråden