Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gummipluppar till TiBook?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-03-04 11:08

De där gummiplupparna som ska skydda skärmen från tangentarna har lossat...eller snarare gått av på min TiBook.
Hur sitter de fast (hälfen är ju kvar) och kan man sätta dit nya? Var får man tag på dem och till vilket pris?

/Fredrik

Ikea?
Läs mer...
/mattias

Clas Ohlsson har transparanta _runda_ gummiploppar liknande de man har under datorn.

Kolla med Apple, de brukar sälja det mesta som reservdel. Dock är det dyrt, en av mina polare som har en iBook som tappat gummifötterna ringde Apple och frågade; de vill ha 350:- för 4st nya gummifötter.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-05 10:19

Gummiplupparna på ovansidan kan du glömma. De kostar lika mycket som ett byte av hela toppen. Frågan är om detinte blir ett 5-siffrigt belopp.
Kolla in beslagaffärer efter neoprengummidämpare och skär ner dessa till små rektangulära bitar att pressa ner i hålet. Neoprengummi är absolut kemikalie och fettbeständigt och kommer att hålla hela datorns livslängd
Mina gummidämpare löstes upp av diverse kroppsbunden materia (ääck!) och fick grävas upp ur hålen med pincett och tops.

  • Medlem
  • 2003-07-25 18:12

Fick i dag (här är vi inte snabba) tag på en bit "dykardräkts-material", dvs neoprengummi med något skumöverdrag. Tänkte att detta borde man väl kunna ha. Gummit nedåt (tunnast) och skummet uppåt.

Verkar det vettigt och hur limmar jag fast det, dvs. typ av lim som man kan få bort om man vill...

/Fredrik

Senast redigerat 2003-07-26 09:46
  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-25 20:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av Schuckert
Mina gummidämpare löstes upp av diverse kroppsbunden materia (ääck!) och fick grävas upp ur hålen med pincett och tops.

Mina har smält bort. Rester sitter fastgeggat på locket/skärmramen...

Stänger man locket innan datorn svalnat helt så verkar det inte gå att undvika.

hmm, PB1GHz, garanti kvar... ngn ide?

1
Bevaka tråden