Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anteckningar i Macbook

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-19 12:56

För att läsa mina anteckningar från icloud på macen måste jag gå in via Mail. Finns det enklare program eller widget på samma sätt som i iphonen (appen) där jag kan gå direkt in i enkelt program och direkt redigera/läsa syncade anteckningar?
Tack på förhand.

(har letat länge i forumet för att få svar men hittar enbart tips om program typ evernote som svar)

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-19 12:58

Något fel på programmet Anteckningar?

Lite mer info vore bra. Vilken version av OS X?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-19 13:10
Ursprungligen av lappen71:

Något fel på programmet Anteckningar?

Ursprungligen av pmarriott:

Lite mer info vore bra. Vilken version av OS X?

Wow... snabba svar, tack!! Jag har OSX 10.7.5 och kan inte hitta programmet "anteckningar", dock har jag för mig att det har funnits någon gång men nu hittar jag bara post-it lapparna som widget. Anteckningarna läser och redigerar jag nu via mail och i telefonen via anteckningar. Har letat och googlat utan resultat så jag lär väl bli snopen om det finns ett enkelt svar på mitt dilemma

Ursprungligen av leoj:

Wow... snabba svar, tack!! Jag har OSX 10.7.5 och kan inte hitta programmet "anteckningar", dock har jag för mig att det har funnits någon gång men nu hittar jag bara post-it lapparna som widget. Anteckningarna läser och redigerar jag nu via mail och i telefonen via anteckningar. Har letat och googlat utan resultat så jag lär väl bli snopen om det finns ett enkelt svar på mitt dilemma

Är det den här du vill komma åt behöver du Mountain Lion:

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-19 13:16

Det förklarar saken för Anteckningar finns inte i OS X 10.7.5 utan det är först i OS X 10.8.0 som du verkligen kan använda iCLoud

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-19 13:54
Ursprungligen av barbapappa_86:

Är det den här du vill komma åt behöver du Mountain Lion:
http://www.bilddump.se/bilder/20120714053756-85.24.223.156.png

Ursprungligen av lappen71:

Det förklarar saken för Anteckningar finns inte i OS X 10.7.5 utan det är först i OS X 10.8.0 som du verkligen kan använda iCLoud

Min mac är så gammal så den sprängs förmodligen om jag uppdaterar den igen. Får hålla mig tills jag köper ny med allt för avancerade önskemål. Tack för att ni rätade ut mina funderingar!

  • Medlem
  • /dev/null
  • 2013-07-19 17:01
Ursprungligen av leoj:

För att läsa mina anteckningar från icloud på macen måste jag gå in via Mail. Finns det enklare program eller widget på samma sätt som i iphonen (appen) där jag kan gå direkt in i enkelt program och direkt redigera/läsa syncade anteckningar?
Tack på förhand.

(har letat länge i forumet för att få svar men hittar enbart tips om program typ evernote som svar)

Du kan också komma åt dina iCloud-anteckningar från https://www.icloud.com/.

Senast redigerat 2013-07-19 17:28
1
Bevaka tråden