Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

några frågor om airport express

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag är väldigt ny med apple produkt och har en del frågor om airport express.

ska få låna internet av grannen och om jag sitter i vardagsrummet så har jag mellan 2-3 staplar på det trådlösa men om jag flyttar en liten bit bort försvinner det helt, så jag köpte mig en airport express för att ha i vardagsrummet så den kan förlänga wifi signalen till datorn i sovrummet, men jag lyckas inte konfigurera så det funkar, ringde support för att fråga och då var jag tydligen tvungen att koppla in den i min router/modem för att det skulle funka, detta tyckte jag lät lite konstigt då man ska kunna förlänga wifi signalen med den,

så min fråga är att om jag kopplar in den i modemet först kan jag flytta den sen eller måste den sitta i modemet hela tiden och om jag kan flytta den kan någon förklara hur man ställer in airport expressen så jag kan använda den,
har väldigt svårt att läsa och förstå engelska pga min ADD och dyslexi så om någon vänlig själ kunde fixa en enkel förklaring skulle det uppskattas väldigt mycket.

Tack på förhand

Det du ska göra är att brygga (Förlänga som det heter i Airport Utility) din Airport Express. Sedan väljer du det nätverk som du vill förlänga den med.

Kom ihåg att placera den där du har bästa möjliga signal, får din Airport Express dålig signal så är det även en dålig signal som den skickar ut.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Det du ska göra är att brygga (Förlänga som det heter i Airport Utility) din Airport Express. Sedan väljer du det nätverk som du vill förlänga den med.

Kom ihåg att placera den där du har bästa möjliga signal, får din Airport Express dålig signal så är det även en dålig signal som den skickar ut.

men det där om att den måste vara inkopplad i modemet först, är det så eller kan jag brygga det hemma hos mig utan att koppla in det i modemet?

Ursprungligen av danne77:

men det där om att den måste vara inkopplad i modemet först, är det så eller kan jag brygga det hemma hos mig utan att koppla in det i modemet?

Nej, det behövs inte. Som jag förstod dig så har din granne redan en enhet som agerar router.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Nej, det behövs inte. Som jag förstod dig så har din granne redan en enhet som agerar router.

Tackar. då ska jag testa att installera igen

Har nu stallt in den att ansluta till ett trådlöstnätverk skrivit in lösen och har grön lampa lysandes på ae:n men hittar den inte i trådlösa nätverksanslutningar

Ursprungligen av danne77:

Har nu stallt in den att ansluta till ett trådlöstnätverk skrivit in lösen och har grön lampa lysandes på ae:n men hittar den inte i trådlösa nätverksanslutningar

Du skrev in lösen och allt utan att den hittade nätverket som den ska förlänga? Låter omöjligt.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2013-07-18 16:14

Hur menar du. Du har installerat din Express korrekt, du valde din grannes nätverk, skrev in lösenord och det anslöt OK = grönt ljus på expressen?

Sen så ska din Express heta samma sak som din grannes nätverk, det blir ju inte ett nytt. Datorn kommer att ansluta till den accesspunkt som ger bäst signal vilket bör vara din Express. Startar du AirPortverktyg så kan du på huvudskärmen se hur många enheter som är uppkopplade mot din Express om du trycker en gång på den.

1
Bevaka tråden