Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya rykten om specifikationerna i kommande Iphone 5S

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det sägs att produktionen av kommande Iphone 5S har kommit igång och ryktena gör gällande att telefonen får NFC-läsare, fingeravtrycksläsare och IGZO-skärm.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-17 16:31

Generellt sätt blir varje iOS-enhet minst 2X snabbare vid varje generationsbyte. Vore märkligt / lite synd om iPhone 5S bröt denna trend.

I övrigt låter resterande saker som en naturlig utveckling. Evolutionen går framåt.

Undra då om batteritiden går jämt ut (Biffigare processor & IGZO) eller om det faktiskt förbättras.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-07-17 18:19

IGZO ska ju dra betydligt mindre ström än nuvarande display….

Ursprungligen av kenjon:

IGZO ska ju dra betydligt mindre ström än nuvarande display….

Exakt min tanke..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-07-17 19:43

Mitt största och kanske enda önskemål med en ny iPhone vore kraftigt förbättrad batteritid.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-07-17 21:18

Större skärm vore inte fel 4" är för litet för mig och många andra som vant sig vid 4,5" och större skärmar. Men Apple kanske väntar med större skärmar tills iPhone 6?

Nej tack till större skärm. Då får jag problem att manövrera min med en hand. Det är svårt tillräckligt redan.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-07-17 22:09
Ursprungligen av pmarriott:

Nej tack till större skärm. Då får jag problem att manövrera min med en hand. Det är svårt tillräckligt redan.

Vore inte fel om det kom både en 4" och en ca 4,7" iPhone så att folk kan välja det som passar dom, olika skärmstorlekar funkar ju för Apple när det gäller iPad, iMac, MacBook Pro och Air. Men jag förstår att endast en skärmstorlek på deras vassaste mobil förenklar logistiken för både Apple och många av deras tillbehörspartners.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-18 00:00

Ju mer jag använder min iPhone 5 ju mer nöjd blir jag. Om jag skulle önska något är det bättre batteritid och bättre antenn för mobilnät.

It’s not clear that NFC is the solution to any current problem, Schiller said. “Passbook does the kinds of things customers need today.” [September 12, 2012="2012"]

http://allthingsd.com/20120912/interview-phil...

Ursprungligen av Gordy:

Vore inte fel om det kom både en 4" och en ca 4,7" iPhone så att folk kan välja det som passar dom, olika skärmstorlekar funkar ju för Apple när det gäller iPad, iMac, MacBook Pro och Air. Men jag förstår att endast en skärmstorlek på deras vassaste mobil förenklar logistiken för både Apple och många av deras tillbehörspartners.

Annars så har ju Apple redan två skärmstorlekar på sina telefoner: 4 samt 3.5

(jo, jag vet att du skrev "vassaste mobil")

Vi är ju alla olika men jag hör fler och fler som är frustrerade över att de inte kan få tag på "vassa och bra" Androidtelefoner i <4" storlekar samtidigt som jag hör rätt många som föredrar 4S framför 5 pga storleken så jag tror inte att det kommer en Iphone med större skärm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-18 11:53

Bättre batteritid (strömsnålare skärm) och kompatibel med Sveriges stora 4G-nät, så skulle iPhone 5 vara perfekt enligt mig
Visst bättre prestanda med samma energiförbrukning (=bättre batteritid tillsammans med skärmen) är inte fel, men inte nödvändigt.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-07-18 11:54
Ursprungligen av BlackSmp:

Vi är ju alla olika men jag hör fler och fler som är frustrerade över att de inte kan få tag på "vassa och bra" Androidtelefoner i <4" storlekar samtidigt som jag hör rätt många som föredrar 4S framför 5 pga storleken så jag tror inte att det kommer en Iphone med större skärm.

Det kommer frågan är bara när. Du har rätt när det gäller Android det är rätt mysko att trots att LG, HTC och Samsung m.fl har massvis av modeller så är inte någon av deras vassare försedd med 4" skärm, kanske beror på att det är enklare och billigare att klämma in högre upplösningar i större skärmar och att stor skärm med hög upplösning säljer. Sen är ju både LG och Samsung stora inom skärmtillverkning så de har ju ett egenintresse av att sälja så många kvadrat skärm som möjligt.

Jag har själv en LG/Google med 4,7 skärm som faktiskt känns som en perfekt avvägning mellan storlek och användbarhet, tycker 4" är för smått och 5" är för stort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-18 11:59
Ursprungligen av Gordy:

Det kommer frågan är bara när. Du har rätt när det gäller Android det är rätt mysko att trots att LG, HTC och Samsung m.fl har massvis av modeller så är inte någon av deras vassare försedd med 4" skärm, kanske beror på att det är enklare och billigare att klämma in högre upplösningar i större skärmar och att stor skärm med hög upplösning säljer. Sen är ju både LG och Samsung stora inom skärmtillverkning så de har ju ett egenintresse av att sälja så många kvadrat skärm som möjligt.

Jag har själv en LG/Google med 4,7 skärm som faktiskt känns som en perfekt avvägning mellan storlek och användbarhet, tycker 4" är för smått och 5" är för stort.

Jag tror det har två orsaker: dels så är det såklart lättare att trycka in prestandakomponenter i ett större skal, vilket gör att de kan hålla lägre pris kontra iPhone - man får större skärm/mer för pengarna. Dels tror jag de får svårt att motivera att en skärm med mindre skärm kostar lika mycket som den med större skärm, även om övriga prestanda är likadan, vilket det skulle göra om de satte in högprestandakomponenter i en telefon med "mindre" skärm (~4").

Jag har provat grabbens 4.7":are och den blir är stor för att hantera smidigt med en hand. Redan 4" är på gränsen.

Nåväl, vi får se vad som kommer:)

Har man samma prestanda i en mindre telefon (ie. 4" ist. för 4,7") så blir naturligtvis batteritiden drabbad, det vill nog ingen.

Ursprungligen av BlackSmp:

Vi är ju alla olika men jag hör fler och fler som är frustrerade över att de inte kan få tag på "vassa och bra" Androidtelefoner i <4" storlekar samtidigt som jag hör rätt många som föredrar 4S framför 5 pga storleken så jag tror inte att det kommer en Iphone med större skärm.

Möjligen kan man se en del Android-modeller som släpps halvåret/trekvarts år efter iPhonarna som 4"-utmanare. Samsung Galaxy Ace 3 i mellansegmentet, som kommer i augusti, tycks hårdvarumässigt/spec-mässigt kunna vara jämförbar med iPhone 5. Dock sämre skärm 800x480 vs 1136x640 och 5 MP kamera mot 8 MP: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2048025

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-18 12:39
Ursprungligen av cmlewan:

Möjligen kan man se en del Android-modeller som släpps halvåret/trekvarts år efter iPhonarna som 4"-utmanare. Samsung Galaxy Ace 3 i mellansegmentet, som kommer i augusti, tycks hårdvarumässigt/spec-mässigt kunna vara jämförbar med iPhone 5. Dock sämre skärm 800x480 vs 1136x640 och 5 MP kamera mot 8 MP: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2048025

Specarna må vara jämförbara med iPhone 5 men när man testar telefonen inser man att specar inte är allt.

Ursprungligen av keptang:

Har man samma prestanda i en mindre telefon (ie. 4" ist. för 4,7") så blir naturligtvis batteritiden drabbad, det vill nog ingen.

Jag föredrar en telefon i rätt storlek med rätt prestanda. Som jag ser det så saknas det bra telefoner i 4" och mindre storlek (förutom 4S då). Man behöver inte maxprestanda för att köra Facebook, ta foton och surfa på nätet - eller ens för att se streamad film.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-18 13:18

Större än 4" vete tusan om jag vill ha. Undrar om det kommer. Jag är tveksam. iPhone 4S känns ganska optimal. 5:an har jag hört flera på jobbet klaga på just att den känns stor. Vad jag skulle föredra är:

- Bättre batteritid
- Bättre prestanda när det behövs
- Bättre kamera
- Bättre WiFi, 3G och 4G

NFC, fingeravtrycksifenkänning osv känns som trevliga tillskott. Skulle Apple lösa ex så skärmen kan avge olika känslor av "ytor" på skärmen skulle det potentiellt vara häftigt / användbart.

Ursprungligen av lappen71:

Specarna må vara jämförbara med iPhone 5 men när man testar telefonen inser man att specar inte är allt.

Ah, du har prövat Samsung Galaxy Ace 3 på någon mässa eller nåt?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-18 15:35
Ursprungligen av cmlewan:

Ah, du har prövat Samsung Galaxy Ace 3 på någon mässa eller nåt?

Jag behöver inte för jag har testat andra märken med likvärdig prestanda med senaste android.
Att upplevelsen skulle skilja mot Ace 3 betvivlar jag.

Ursprungligen av lappen71:

Jag behöver inte för jag har testat andra märken med likvärdig prestanda med senaste android.
Att upplevelsen skulle skilja mot Ace 3 betvivlar jag.

Ok, du föredrar helt enkelt iOS framför Android OS. Nåja, den inställningen respekterar jag.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-18 17:55
Ursprungligen av cmlewan:

Ok, du föredrar helt enkelt iOS framför Android OS. Nåja, den inställningen respekterar jag.

Skrev jag det? Hitta inte på saker ut tomma intet.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2013-07-25 12:00

Nu tänkte jag skriva min önskaelista för 5S, men sen såg jag att Erik.dv redan gjort det.

Jag skulle vara specifik och säga LTE800 när det gäller bättre 4G. LTE2600 kan jag vara utan men LTE800 skulle ge mig ett hopp om dräglig datatrafik i stugan:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-07-25 20:28
Ursprungligen av joakimo:

Mitt största och kanske enda önskemål med en ny iPhone vore kraftigt förbättrad batteritid.

4G är den "stora boven" när det kommer till batteritid oavsett telefonmodell. Med iPhone 5S och 4G har Apple en nöt att knäcka. Om ni iPhone 5 användare so far har tyckt att iPhone 5 har dålig batteritid vänta då och se när man kör 4G all the time, då får man släpa med ett externt bilbatteri på en kärra vid sidan om

1
Bevaka tråden