Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facebook testar nytt gränssnitt – för vissa

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Facebook har släppt ett nytt gränssnitt till IOS-appen – fast bara till vissa användare. 99mac:s Adrian Bengtson är en av dem och rapporterar att appen uppdaterats med en ny menylist i botten.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-07-12 17:54

Jag fick den för några veckor sen men försvann i samband med uppdateringen för någon dag sen. Jag gillar den mer än den gamla

Totalt värdelöst. Det nuvarande gränssnittet är mycket modernare och ser mycket bättre ut. Helt ologiskt att gå tillbaka till en design som kanske hade passat in för ett par år sedan.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2013-07-15 21:58

Jag fick den i dag, den tilltalade mej. Lätt att hitta mina vänner, se direkt när någon skrivit meddelande till mej. Helt OK ,

Här finns lite info om hur Facebook jobbat med det: How Facebook secretly redesigned its iPhone app with your help

En slags betatestning i stor skala alltså, 8 miljoner var vi som fick testa det nya gränssnittet. Uppenbarligen så skrev inte så många om det:

Citat:

What's most surprising is the scale of Facebook's user testing with the navigation bar. The team says it has tested the new navigation bar with as many as 8 million users, using various iterations of the layout since March. Yet despite this widespread testing, the feature hasn't garnered widespread attention from the tech press.

Why so little notice? It's likely that Facebook is just smart enough to know who is and isn't likely to take note of such a change — but the team also believes that the new navigation bar is so intuitive that users hardly notice it: "When we did UX studies, people just don't realize that there's a tab bar there."

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 01:04

Det nya gränssnittet är det som presenteras i AppStore så jag trodde det var något fel på min app och laddade ner det igen men icke

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 03:19

Upptäckte en lustig sak. Facebook listas inte som någon uppdatering.
Men söker man efter den i AppStore och väljer att Öppna den så laddas en uppdatering hem.

Jag fick helt plötsligt det nya idag. Var först helt förvirrad.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag fick helt plötsligt det nya idag. Var först helt förvirrad.

Jag är inte säker på att jag gillar det nya - men det är kanske en vanesak

1
Bevaka tråden