Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sämre inbyggd mikrofon i nya imac?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag spelade in video i photo booth på min nya imac ljudet blev väldigt mycket sämre än med min gamla macbook pro från 2006. båda inspelningarna gjordes med inbyggd mikrofon.
Hur kan det komma sig? Har verkligen apple satt in sämre mic eller finns inställningar att göra?

Hej, jag vet inte om du har fått svar eller ej, men jag har en iMac late 2012, 21.5", jag har inte jämfört med ngn macbook eller liknande, men de inspelningar jag har gjort är helt klart ok, mkt klara och utan märkbar distortion med bra volymupptag. Kom du underfund med prbt sen eller?

//Lars Ohlsson

Ursprungligen av larsohlsson:

Hej, jag vet inte om du har fått svar eller ej, men jag har en iMac late 2012, 21.5", jag har inte jämfört med ngn macbook eller liknande, men de inspelningar jag har gjort är helt klart ok, mkt klara och utan märkbar distortion med bra volymupptag. Kom du underfund med prbt sen eller?

//Lars Ohlsson

Hej!
Nej jag har inte hittat någon lösning på problemet ännu. Skulle vara intressant att veta om dom satt in annan mic eller varför det låter så illa i min.

1
Bevaka tråden