Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utspänning laddare

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet vilken spänning (volt) som 5W - resp 12W laddare (för iPhone resp iPad) ger. Har skaffat en PowerBank för laddningshjälp. Den skall ha input 5V - 1A(max förmodar jag). Tanken är att använda någon av adaptrarna för laddning. Eller är det bättre med USB-i datorn. Hittar ingen uppgift om utspänning där.

USB är 5V. Kan du plocka ut 5W har du 1A ut. Vid 12W är strömmen 2,4A.
Det är en av Ohms lagar: P=U*I där P är effekt, U spänning och I ström.

iPad-laddaren ger 5V(10W), iPod/iPhone-laddaren 5V(5W). Dessa uppgifter står med pytteliten text på resp laddare

Jag antar att du med "powerbank" menar ett laddningsbart batteri med vilket du kan fylla på iPhone'ns batteri. Jag skaffade nyligen en sådan o kunde ladda den med min iPod-laddare...

[fel korrade]

Senast redigerat 2013-07-09 20:25
  • Medlem
  • 2013-07-09 20:08
Ursprungligen av Mymac4ever:

iPad-laddaren ger 10V, iPod/iPhone-laddaren 5V. Dessa uppgifter står med pytteliten text på resp laddare

Nej. Båda har 5 Volt spänning. Men 5 respektive 10 Watts effekt.

Ursprungligen av Mymac4ever:

iPad-laddaren ger 10V, iPod/iPhone-laddaren 5V. Dessa uppgifter står med pytteliten text på resp laddare

Jag antar att du med "powerbank" menar ett laddningsbart batteri med vilket du kan fylla på iPhone'ns batteri. Jag skaffade nyligen en sådan o kunde ladda den med min iPod-laddare (5V ut)

Rätt uppfattat- prylen säljs av Teknikmagasinet. Tack - då använder jag iPhoneladdaren

Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-07-09 21:33
Ursprungligen av aake39:

Rätt uppfattat- prylen säljs av Teknikmagasinet. Tack - då använder jag iPhoneladdaren

Se upp - artikeln du refererar till innehåller fel som sedan är korrigerat efter din kommentar!

Ursprungligen av frazze:

Se upp - artikeln du refererar till innehåller fel som sedan är korrigerat efter din kommentar!

Tack - Du menar att det är 5 V ut på båda. F ö lyckades laddningen - perfekt.

Ursprungligen av Mymac4ever:

iPad-laddaren ger 5V(10W), iPod/iPhone-laddaren 5V(5W). Dessa uppgifter står med pytteliten text på resp laddare

12 W för bland annat iPad 4.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

12 W för bland annat iPad 4.

Min är på 10W men jag har å andra sidan en iPad2

Ursprungligen av Mymac4ever:

Min är på 10W men jag har å andra sidan en iPad2

Hade du haft en iPad 4 hade den varit på 12 W.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Hade du haft en iPad 4 hade den varit på 12 W.

förstod liksom det av ditt första inlägg

1
Bevaka tråden