Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se var min MacBook finns genom Find my Mac

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En fråga, min Macbook stals för ca 1 månad sedan. Direkt låste jag den via Find my iPhone (mac), idag fick jag ett mail att den hittades samt låsts. Men kan man inte få upp var den kopplades upp?
Går jag in på iCloud nu så ser jag bara att den är nedkopplad samt låsts för xx minuter sedan.

MVH
Niklas

  • Medlem
  • 2013-03-29 00:42

Har du testat ringt apple och hört om dom kan se något / hjälpa dig?

Ursprungligen av devos:

Har du testat ringt apple och hört om dom kan se något / hjälpa dig?

Ja jag ringde även apple, men dom kunde lustigt nog inte se någonting. Inte ens om polisen begärde uppgifter på tex ip-adress. Känns som om tjänsten är totalt värdelös egentligen, tyvärr.
Men datorn är hur som helst borta, har inte varit uppkopplad på flera månader nu.

  • Medlem
  • 2013-03-29 10:51
Ursprungligen av yabbah:

Ja jag ringde även apple, men dom kunde lustigt nog inte se någonting. Inte ens om polisen begärde uppgifter på tex ip-adress. Känns som om tjänsten är totalt värdelös egentligen, tyvärr.
Men datorn är hur som helst borta, har inte varit uppkopplad på flera månader nu.

Okej,
Men enligt någon artikel från USA om jag inte miss minner mig så hjälper Apple polisen i new yourk att spåra stulna inenheter som har gps.

Tråkigt för dig hoppas du får ut något på försäkringen.

Ursprungligen av devos:

Okej,
Men enligt någon artikel från USA om jag inte miss minner mig så hjälper Apple polisen i new yourk att spåra stulna inenheter som har gps.

Tråkigt för dig hoppas du får ut något på försäkringen.

Går säkert i USA, men inte i Sverige tydligen. Skiter i datorn i sig, det är bara pengar liksom. Det är övergreppet mot min familj jag stör mig mot, och vill att dom som gjorde det ska straffas för. Inbrott måste vara ett av det värre brott man kan drabbas av (bortsett våldsbrott).

Fick ut 50% för datorn på försäkringar, däremot fick jag ut mer för det guld som stals än vad jag gav (eftersom guldpriset gått upp kraftigt), så det blir jämt skägg.

  • Medlem
  • 2013-03-29 14:34

Dom bör ju sitta med samma system, dom lär kunna se från vilket iPnr datorn kopplad upp sig med när dom access hitta min idevice så att säga.

Stå på dig

Samma problem

Ursprungligen av yabbah:

En fråga, min Macbook stals för ca 1 månad sedan. Direkt låste jag den via Find my iPhone (mac), idag fick jag ett mail att den hittades samt låsts. Men kan man inte få upp var den kopplades upp?
Går jag in på iCloud nu så ser jag bara att den är nedkopplad samt låsts för xx minuter sedan.

MVH
Niklas

Har precis samma problem. nyss hittades min mac. Låsts och ska suddas. ingen location! Det stod lite snabbt att man kunde kanske hitta var men inte hur.
Tyvärr bor jag i Grekland. Tänker inte ringa runt halva jorden.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-07-05 09:13

Datorn har ingen GPS, så det är rätt svårt att kunna visa var den finns.

Ursprungligen av kenjon:

Datorn har ingen GPS, så det är rätt svårt att kunna visa var den finns.

Men om Find my mac kan sätta igång en suddning på datorn så måste den ha kopplats upp på internet och då borde det väl finnas en adress tycker jag, av någon sort.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-07-07 22:21

En IPadress, ja. Men att koppla den till en verklig plats är inget lätt jobb.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-07-07 23:45

Hitta min Mac räcker inte - skaffa Prey/Undercover. Läs mer i den eminenta förebered-datorn-för-ev-förlust-tråden

Ursprungligen av reboot81:

Hitta min Mac räcker inte - skaffa Prey/Undercover. Läs mer i den eminenta förebered-datorn-för-ev-förlust-tråden

Tack!

1
Bevaka tråden