Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes Match Hur blir det sen tro?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Det finns många trådar om iTunes Match här. Även om jag har funderingar kring det med att skaffa ett visa prepaid för att prenumerera för tjänsten och vill hitta en site som fixar det utan överpris blir jag tveksam att ta steget. Vi får väl anta att Apple tänker lansera Match även här någon gång snart? I så fall, vad händer med den musik jag matchat mot mitt US konto? Jag vet ju inte men jag antar att den musik jag redan hade innan och som matchas mot Match kommer jag då bara att behöva matchas om och så kommer allt att funka som det skall? Men hur skall jag gå till väga med ny musik? Om jag köper musik på mitt US konto kan jag ju inte föra över denna till mitt svenska konto när möjligheten kommer, eller? Det är väl samma problem som nu, att man inte kan överföra köp mellan konton?

Kan man matcha om biblioteket om man t.ex rippar en CD? Eller matchas nytillkommen musik automatiskt när den läggs till? Kan man avidentifiera musik köpt på ett US konto så att den kan spelas på det svenska kontot sen? Eller tvingas man köpa om den då? Eller är det så att man bara kan kopiera ut låtarna, sätta upp svensk match och importera den igen som "ny" och därmed matchas den?

Intressanta frågor, eller hur? Om man på ett smidigt sätt kan behålla inköpt US kontomedia och matcha in den till det svenska när den dagen kommer kan jag tänka mig att signa upp nu. Annars avvaktar jag nog med krånglet.

/Hasse

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-01 22:09

Frågor som är svåra att svara på utan det blir bara spekulationer eftersom iTunes Match inte finns än i Sverige.

Visst är det så. Men vi vet ju redan om att man inte kan överföra inköp mellan konton, än mindre mellan olika länders konton antar jag. Innan när det fanns DRM-skydd på media köpt via itunes fanns det ju sätt att komma runt det. Kanske räcker det med att "tvätta" media genom att exportera/konvertera den?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-07-02 20:50
Ursprungligen av driver28:

Visst är det så. Men vi vet ju redan om att man inte kan överföra inköp mellan konton, än mindre mellan olika länders konton antar jag. Innan när det fanns DRM-skydd på media köpt via itunes fanns det ju sätt att komma runt det. Kanske räcker det med att "tvätta" media genom att exportera/konvertera den?

Du kan med förmodligen tvätta musiken genom att spara på en CD skiva och sen rippa tillbaka till svenska kontot. Eller så prova att höger klicka på sången i iTunes och välj Konvertera till ACC. iTunes sparar då en kopia utan ditt AppleID info vilket gör att iTunes inte vet till vilket konto musiken kommer.

1
Bevaka tråden