Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag bort ej installerat program ur appstore-uppdatering?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Oskarshamn
  • 2013-07-02 10:56

Av någon anledning när jag "råkade" fultanka ner ett program från nätet så följde det med ett annat också, angry birds, som mig veterligen ej är installerat.
Och jag har faktiskt sedan dess köpt programmet och tagit bort fulinstallationen.
Men av någon anledning ligger angry birds kvar i min appstore och vill att jag ska uppdatera det, trots att jag aldrig installerat det.
Och det går ju inte att uppdatera eftersom det tillhör ett annat Apple Id.

Hur fasen får man bort det?
Har sökt runt lite på nätet men inte hittat svar.

Tacksam för hjälp.

Till din dator eller din iPhone/iPad?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-07-02 12:56

Jag hade samma problem förut och jag tror att det hjälpte med att rensa cachen för AppStore. Google på det så hittar du instruktioner. Det kan också hända att det inte hjälpte utan försvann när jag installerade om systemet.

  • Medlem
  • Oskarshamn
  • 2013-07-02 13:03
Ursprungligen av keptang:

Till din dator eller din iPhone/iPad?

Datorn.

  • Medlem
  • Oskarshamn
  • 2013-07-17 10:44

Verkar inte funka.
Någon som har andra förslag på att få bort det?

Ignorera?

Jag har några program i App Store uppdateraren som jag inte använder så mycket längre o som jag inte bryr mig om att uppdatera. Istället för att klicka på "Uppdatera alla" måste jag iofs då klicka på varje uppdateringsknapp när det är aktuellt men det är sällan mer än 3-4 knappar då det är aktuellt eftersom jag har köpt merparten av mina program från någon annanstans än App store

Det finns instruktioner i ett Mac World nummer (kommer ej ihåg exakt i vilket nummer, dock troligen under 2012) hur man blir av med just denna Angry Birds feature när man "råkat" köpa sin mjukvara på fel ställe.

Antar att det är FCP du "råkade" köpa ? http://wyseworld.com/2011/06/30/remove-sign-i...

  • Medlem
  • Oskarshamn
  • 2013-07-18 13:14
Ursprungligen av Anders Löfström:

Antar att det är FCP du "råkade" köpa ? http://wyseworld.com/2011/06/30/remove-sign-i...

Stämmer bra.

Kruxet är att jag sen tidigare tagit bort FCP X från datorn.
Och Angry birds är kvar, såklart.
Så jag har ingenstans att byta det där receptet.
Så hur gör man då?

Men tack för tipset Anders.

Senast redigerat 2013-07-18 13:30
1
Bevaka tråden