Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har endast Read Only till min huvuddisk

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har den senaste tiden haft lite problem i Logic Pro då den gnäller på att min hårddisk är seg. Jag laddade då ned Blackmagic Speed Test från MAS. Kom på vad som strulade och tänkte testa min SSD som jag har som huvuddisk, programmet klagar dock på att jag endast har Read Only till den disken, hur kommer det sig?

Kan nämna att jag kör en Hackintosh med två diskar. En SSD som jag kör OS:et på med alla appar, sedan en 1TB där jag har flyttat användarmappen till för att få plats med samples etc. Jag har testat att reparera skrivrättigheterna men har fortfarande samma problem.

Tamme tusan. Riktigt kasst. Någon som har förslag på en annan app?

Ett annat problem, inte riktigt relaterat till detta. Jag försöker kopiera min användarmapp till en annan disk, men får felet "Kan inte kopiera bla bla, då ett objekt har ändrats". Vadan detta? Är det ett program som stoppar kopieringen?

Det jag hittar i Systemmeddelanden:

Citat:

2013-07-01 17:14:40,208 coreservicesd[46]: Application App:"Finder" [ 0x0/0x15015] @ 0x0x7fabe3155500 tried to be brought forward, but isn't in fPermittedFrontASNs ( ( ASN:0x0-0xf80f8:) ), so denying.
2013-07-01 17:14:40,208 WindowServer[107]: [cps/setfront] Failed setting the front application to Finder, psn 0x0-0x15015, securitySessionID=0x186a5, err=-13066

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-07-01 19:28
Ursprungligen av barbapappa_86:

...har Read Only till den disken, hur kommer det sig?

Mer specifikt har du endast rättighet att läsa i root:en på disken. Klicka på kugghjulet och välj ett ställe på din disk där du kan skriva, tex mappen 'Skrivbord'.

Ursprungligen av reboot81:

Mer specifikt har du endast rättighet att läsa i root:en på disken. Klicka på kugghjulet och välj ett ställe på din disk där du kan skriva, tex mappen 'Skrivbord'.

Tackar, fungerade fint!

Nu återstår bara problemet med att kopiera och flytta min användare.

1
Bevaka tråden