Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Då var det dags att hitta ett alternativ till Google Reader

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-06-30 14:52

NNW 4 var lite av en besvikelse (ingen iPad- eller iPhone-version, ingen synk och ingen information om de kommer köra med ett öppet API). Reeder är en favorit, men som det ser ut idag så verkar det bara vara iPhone-versionen som fått inbyggt stöd (eller kommer att få, en ny version dyker upp på App Store vilken dag som helst nu) för de "stora" alternativen Feedly, Feedbin och Feed Wrangler. Feedly är – än så länge i alla fall – ett gratisalternativ, så den faller bort. Feedbin och Feed Wrangler har jag läst gott om och den sistnämnda har en trevlig funktionalitet som tillåter en att gruppera källor med hjälp av sökord.

Jag känner att det viktigaste är 1) att tjänsten kostar en slant (jag har svårt att lita på gratistjänsterna just nu) och 2) ett öppet API. Reeder för Mac och iPad kommer att tas bort från App Store imorgon, men utvecklaren jobbar på nya versioner som förhoppningsvis släpps relativt snart. Så, Feed Wrangler som back-end, Reeder på iPhone, webbgränssnittet på Mac och Mr. Reader på iPad i väntan på nästa version av Reeder. Kanske. Hur har ni gjort?

Jag bytte till Feedly och Newsify enligt denna tråd:

http://www.99mac.se/forum/p/2158983

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-01 12:28

Jag bytte till The Old Reader, det gick smärtfritt http://theoldreader.com

Jag har brutit samman och använder Twitter istället...

Halvt skämt, halvt allvar.

Vad jag har förstått nu så kommer man inte att behöva ha ett google konto för att använda sig av något av RSS-läsningarna?

Ursprungligen av Okänd användare:

Vad jag har förstått nu så kommer man inte att behöva ha ett google konto för att använda sig av något av RSS-läsningarna?

Det har du väl iofs aldrig behövt, det är bara det att Google Reeder dominerade marknaden så totalt så att det var lätt att tro att du behövde ett googlekonto för RSS

Har bytt tillbaka till Reeder på iPhone, den läsaren är ändå bäst och nu har den ju stöd för Feedly. Önskar en uppdaterad iPad-version snart.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-07-04 21:49
Ursprungligen av Capeman:

Har bytt tillbaka till Reeder på iPhone, den läsaren är ändå bäst och nu har den ju stöd för Feedly. Önskar en uppdaterad iPad-version snart.

Jag saknar verkligen Reeder på min iPad. Har funderingar på att prova Mr Reader tills en uppdaterad version kommer av Reeder. Skulle dock kännas onödigt om en uppdaterad Reeder kommer om några veckor.

Ta en kik på Newsify kanske? Den är gratis och även om den inte är lika bra som Reeder var så tycker jag den är rätt nära.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det har du väl iofs aldrig behövt, det är bara det att Google Reeder dominerade marknaden så totalt så att det var lätt att tro att du behövde ett googlekonto för RSS

De programmen som jag har stött på verkar också krävt man skall ha ett konto hos Google. Varför verkar man fortfarande behöva googlekonto till Reeder? Vad finns det för alternativ som INTE kräver man skall ha ett googlekonto?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-07-06 10:26
Ursprungligen av Okänd användare:

De programmen som jag har stött på verkar också krävt man skall ha ett konto hos Google. Varför verkar man fortfarande behöva googlekonto till Reeder? Vad finns det för alternativ som INTE kräver man skall ha ett googlekonto?

Feedbin kör jag med, just för att slipp Google-kontot.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-06 11:43

Google-konto behövs inte

Ursprungligen av Okänd användare:

De programmen som jag har stött på verkar också krävt man skall ha ett konto hos Google. Varför verkar man fortfarande behöva googlekonto till Reeder? Vad finns det för alternativ som INTE kräver man skall ha ett googlekonto?

Till The Old Reader behövs inte ett Google-konto, du kan skapa ett för bara den.

Reeder för iPhone kräver inte något konto hos Google. Vill du kunna synka krävs konto hos Feedbin, Feedly eller liknande.

Jag gillar Pulp på iPad och Mac. Synk via iCloud "missar" dock ibland.

1
Bevaka tråden