Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

anteckningar

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag har en macbook air 13 tum, mitten 2012,Processor 1,8 GHz Intel Core i5, Minne 4 GB 1600 MHz DDR3, Programvara OS X 10.8.4 (12E55)
Jag vet inte vad jag gjorde men skulle ta bort ett program. Plöstligt började "anteckningarna" att starta om och om igen, Jag har säkert starta datorn, rensa minne... men fanskapet fortsätter att starta om och om igen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-29 09:38

Vilket program försökte du ta bort?
Ar det ett specifikt textdokument som öppnas när Anteckningar startas, kan du se vad det heter / var det ligger?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-06-29 09:49

Vad syftardu på med att rensa minne?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-29 10:23

Förresten så tänkte jag kanske lite snett. När jag läste "anteckningarna startar om och om igen" tänkte jag på programmet Textredigerare (TextEdit, det enkla ordbehandlingsprogrammet). Men du menar kanske som du skriver Anteckningar (Notes, som kan synkas via iCloud med samma app i iOS)

Berätta lite mer vad det är som händer och vad du försökt att göra

Ursprungligen av IngoX:

Vilket program försökte du ta bort?
Ar det ett specifikt textdokument som öppnas när Anteckningar startas, kan du se vad det heter / var det ligger?

Hej
Jag skulle testa MacKeeper och när jag försökte ta bort den började programmet Anteckningarna att starta om hela tiden. Jag måste ha tryckt på någonting. Det är själva program som öppnas om och om hela tiden.

Ursprungligen av reboot81:

Vad syftardu på med att rensa minne?

Körde ett program som heter Onyx för att se om det gick att rensa datorn så att "anteckningarna" skulle sluta starta om och om. Onyx rensar hela datorn har jag förstått

Ursprungligen av IngoX:

Förresten så tänkte jag kanske lite snett. När jag läste "anteckningarna startar om och om igen" tänkte jag på programmet Textredigerare (TextEdit, det enkla ordbehandlingsprogrammet). Men du menar kanske som du skriver Anteckningar (Notes, som kan synkas via iCloud med samma app i iOS)

Berätta lite mer vad det är som händer och vad du försökt att göra

Precis det är program "Anteckningarna" och det började när jag skulle ta bort MacKeeper. För säkerhets skull har jag också kört ett antivirusprogram "Sopho"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-29 11:03

Aha, MacKeeper. Då kan du trösta dig med att du inte är ensam om att ha problem. Googla på uninstall mackeeper så hittar du många olycksbröder... De flesta vill kalla det programmet malware.

Jag är inte inläst på detta och kan inte svara på varfor det orsakat att Anteckningar startar om. MacKeeper ska ha uppdaterat sin inbyggda avinstallerare så att den i nyare versioner verkligen tar bort allt skräp den orsakar, men vete katten...

Kolla till exempel denna sida:
http://applehelpwriter.com/2011/09/21/how-to-...

Kanske idé att gå igenom stegen för manuell borttagning.

Några länkar till mera allmänt om MacKeeper här:
https://discussions.apple.com/docs/DOC-3036

Ursprungligen av IngoX:

Aha, MacKeeper. Då kan du trösta dig med att du inte är ensam om att ha problem. Googla på uninstall mackeeper så hittar du många olycksbröder... De flesta vill kalla det programmet malware.

Jag är inte inläst på detta och kan inte svara på varfor det orsakat att Anteckningar startar om. MacKeeper ska ha uppdaterat sin inbyggda avinstallerare så att den i nyare versioner verkligen tar bort allt skräp den orsakar, men vete katten...

Kolla till exempel denna sida:
http://applehelpwriter.com/2011/09/21/how-to-...

Kanske idé att gå igenom stegen för manuell borttagning.

Några länkar till mera allmänt om MacKeeper här:
https://discussions.apple.com/docs/DOC-3036

Tack för hjälpen. Programmet hade lämnat ett skript kvar så de på Apple-Service

Jag fick exakt samma problem igår när jag installerade Beta 3 av iOS 7 på min iPad så jag antar att felet inte har med MacKeeper att göra då jag själv aldrig vart i närheten av det. Eller löste det problemet för dig när du tog bort det?

Efter att jag googlat lite på problemet så trodde jag ett tag att jag var ensam i världen om att ha det men sen så hittade jag det här

Ursprungligen av lundgren2:

Jag fick exakt samma problem igår när jag installerade Beta 3 av iOS 7 på min iPad så jag antar att felet inte har med MacKeeper att göra då jag själv aldrig vart i närheten av det. Eller löste det problemet för dig när du tog bort det?

Efter att jag googlat lite på problemet så trodde jag ett tag att jag var ensam i världen om att ha det men sen så hittade jag det här

Hej
Enligt Apple-tekniken handlar det om program som inte tas bort ordentlig och lämnar gamla skrift i datorn. Det behövs inte vara enbart MacKeeper

Ursprungligen av tjelvar65:

Hej
Enligt Apple-tekniken handlar det om program som inte tas bort ordentlig och lämnar gamla skrift i datorn. Det behövs inte vara enbart MacKeeper

I see! Har du koll på hur man tar bort gamla skript som ligger kvar och spökar? Är ditt problem löst nu?

Ursprungligen av lundgren2:

I see! Har du koll på hur man tar bort gamla skript som ligger kvar och spökar? Är ditt problem löst nu?

Anlitade Apple service. Det tog 10 minuter sen var det klart

Ursprungligen av tjelvar65:

Anlitade Apple service. Det tog 10 minuter sen var det klart

Det låter som man måste ha Apple Care eller liknande, stämmer det? Ingen som vet hur man kan rensa sånt manuellt?

Ursprungligen av lundgren2:

Det låter som man måste ha Apple Care eller liknande, stämmer det? Ingen som vet hur man kan rensa sånt manuellt?

Jag har inte apple care så jag fick pröjsa 600:- Jag antar att det är något som man kan göra själv utan stora problem

Ursprungligen av tjelvar65:

Jag har inte apple care så jag fick pröjsa 600:- Jag antar att det är något som man kan göra själv utan stora problem

Har löst det nu då jag kom på att jag tog bort programmet Twonky från datorn igår och mycket riktigt så låg det kvar filer. När jag sökte på "twonky" med spotlight så fanns det en fil som man kunde öppna med Terminal som körde ett gäng skript som tog bort resten antar jag.

1
Bevaka tråden