Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 7 får helt ny design

Tråden skapades och har fått 245 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-19 07:05

Detta var nog det första jag reagerade på när jag såg gränssnittet. Jag tycker inte heller den nya stora designen ser speciellt vacker ut.

Jag är dock säker på att det är ett helt medvetet val och ingen "feltolkad" design. Man får förmoda att både Ive och Cook har skrivit under den här looken ett antal gånger innan de fösta bilderna släpptes.

En stor anledning till att det känns fel, är ju också för att vi är så inkörda på hur det sett ut fram till iOS 7.

Apple får mycket feedback nu och det är bra. Vissa saker är rena "betabuggar", men viss kritik är även riktad mot lösningar som jag tror är rätt nära det som Apple ville släppa i höst. Det kommer nog att hållas ett och annat möte internt i Cupertino och jag tror det blir en del ändringar innan officiell release.

Sen blir det upp till var och en att säga var Apple tagit till sig av kritiken och vad som var tänkt från början.

Svårt att säga. När jag körde betan så hade jag inga större problem med ikonerna - speciellt inte eftersom Apples ikoner försvinner i mängden av öviga appar.

Däremot så upplevde jag att det gick väldigt snabbt att vänja sig och jag tycker att det fungerar riktigt bra (hanteringsmässigt)

http://www.forbes.com/sites/haydnshaughnessy/...

"I’m one of those developers who are very worried about is going on at Apple. Steve Jobs is dead. Scott Forstall was fired. Designers like Mike Matas are gone. How could iOS continue to be iOS ? I thought Cook and Ive would be faithful to Jobs’ well known opinions on design and user interface. But iOS7 looks exactly like what Jobs used to hate. Jobs used to refer to Apple’s DNA. But it was not Apple’s DNA, it was his, and the new executives want obviously iOS to use theirs."

Wonder what Steve would say? Too bad we won't get the answer.

Ursprungligen av panther:

http://www.forbes.com/sites/haydnshaughnessy/...

"I’m one of those developers who are very worried about is going on at Apple. Steve Jobs is dead. Scott Forstall was fired. Designers like Mike Matas are gone. How could iOS continue to be iOS ? I thought Cook and Ive would be faithful to Jobs’ well known opinions on design and user interface. But iOS7 looks exactly like what Jobs used to hate. Jobs used to refer to Apple’s DNA. But it was not Apple’s DNA, it was his, and the new executives want obviously iOS to use theirs."

Wonder what Steve would say? Too bad we won't get the answer.

Tja...

Citat:

Calling the two weeks following Jobs' death the "saddest" of his life, Cook said, "But I know Steve. Steve would have wanted this cloud to lift for Apple and our focus to return to the work that he loved so much." Then he shared Jobs' last words of advice: "Never ask what he would do, just do what's right."

Och jag är inte lika säker på att Jobs skulle hatat ios7. Nu är det möjligt att göra sådant som inte var möjligt när iPhone presenterades

http://www.allenpike.com/2013/ios7-catch-me-i...

Citat:

Let’s say we worked at Apple, and were challenged with designing an experience that was impossible in 2007. Something that would be entirely impossible with web technology. What would our futuristic UI look like?

It would have compositing effects that need serious GPU horsepower. Blur is a beautiful but computationally intensive operation, so we’d use it liberally. To push it further, the blurred areas will need to update during scrolling and update at 60 fps.

Den här var rätt kul:)

Bevaka tråden