Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpråd Macbook 2,4 ghz 2010

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, det här är mitt första inlägg på det här forumet och jag undrar om någon kan ge mig lite köpråd. Jag ska köpa en ny Macbook, eller snarare en begagnad. Min trotjänare från 2007 råkade dö av vinöverdos för några veckor sedan och eftersom jag är flitig användare av Logic så är apple det enda alternativet för mig. Jag har inte råd med någon ny och behöver nog inte en ny heller eftersom att jag tyckte att min gamla (1,8 ghz, 2 gb ram, 60 gb hårddisk) funkade bra för det jag behövde den till.

Jag funderar på en:
Macbook 2,4 ghz (2010-modellen)
4 gb i RAM
Nvidia GeForce 320M som grafikkort
osv.

4000 kr är priset. Är det ett bra pris eller dåligt?
Den är i bra skick, det är jag säker på.

Enligt http://www.mac2sell.net/ så är det överpris, men av de gamla annonser jag gått igenom på blocket osv så tycker jag det verkar vara ett rimligt pris, även om det funnits en hel del som gått för mindre.

Om någon har några åsikter så dela gärna med er.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-06-26 23:30

3000 är nog mer normalt, tycker jag.

Problemet med bärbart är att man kletar med fingrarna på dem och fingrar ger ifrån sig oljor. En tre år gammal dator kan ha bra specifikationer, men har man otur får man börja med att sanera den från förra ägarens efterlämnade kroppsrester.

3000 max. Det är ju gamla utgångna grejer, dessutom bärbart med allt skräp och slit den varit med om.
Mac2Sell ger överpriser, alltid.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-27 01:01
Ursprungligen av xlinusx:

Om någon har några åsikter så dela gärna med er.

Är det bara en MacBook utan Pro så är det rätt dyrt, ser ibland nyare MAcBook Pro med i5 processorer till salu för lite över 5000 betydligt bättre valuta för pengarna.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-06-27 11:11

Jag sålde min vita 2010 med 8GB ram och 120GB SSD för 4000 för ett år sen, känns som ett rejält överpris nu, särskilt som den bara har 4GB och ingen SSD(?).

1
Bevaka tråden