Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

15" Retina 256gb eller 15" MBP?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är på gång att köpa min första mac och är inne på en Macbook Pro 15", antingen Retina-versionen på 256 gb hårddisk eller den "vanliga" Macbook Pro. Om jag ska köpa den "vanliga" så vill jag dock köpa till så jag får 8gb RAM istället för 4 gb. Priset landar då ganska lika mellan den och den enklare retinan.
Jag kommer redigera en hel del HD-video i jobbet och bildredigera en del i Photoshop. Kommer inte spela något på den.

Min fråga är helt enkelt, vilken skulle DU satsa på, och varför?

Den "bästaste" och dyraste.
Varför? För att pengar inte är ett problem, bara en möjlighet.

Jo, fast vilken är den "bästaste"? Om pengar inte vore ett problem skulle jag köpa den större Retinan på 512 gb

Ursprungligen av rajtzing:

Jo, fast vilken är den "bästaste"? Om pengar inte vore ett problem skulle jag köpa den större Retinan på 512 gb

Den dyraste såklart.

Men du frågade "Min fråga är helt enkelt, vilken skulle DU satsa på, och varför?"
Och jag svarade bara på det.

Om ett av kraven är OS X så finns det inte så många val, det blir en Mac för så mycket som du vill betala.
Beroende på dina behov och om Photoshop är det som driver dina val så hade jag istället köpt en högkvalitativ Ultrabook från Samsung/Dell eller liknande.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-26 23:41
Ursprungligen av rajtzing:

Min fråga är helt enkelt, vilken skulle DU satsa på, och varför?

Jag tycker att du helt klart bör köpa Retina MacBook Pro. Klart bättre skärm än den i vanliga MBP och smidigare format.
Men ett gott råd är att vänta tills de nya Retina modellerna kommer vilket inte kommer dröja speciellt länge. De ny Retina modellerna kommer troligen ha bättre interna diskar bättre grafikkort och längre batteritid än de nuvarande modellerna kan också bli så att de nya Retina-modellerna kan ha möjlighet till 32GB RAM (lär iofs bli dyrt med så mycket minne)

Tack! Men de uppdaterade Retina-modellerna lär väl bli dyrare också? Kan man gissa hur mycket ungefär?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-06-27 08:33
Ursprungligen av rajtzing:

Tack! Men de uppdaterade Retina-modellerna lär väl bli dyrare också? Kan man gissa hur mycket ungefär?

Till skillnad från andra tillverkare håller Apple i regel konstanta priser genom och mellan produktcyklerna. Så nästa modell borde inte vara dyrare än dagens.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-06-27 11:10

Oavsett vilken du väljer skulle jag satsat på 16GB istället för 8GB.
Tar du den vanliga modellen så köp inte minne av apple, köp själv och byt.

Och som Gordy säger, båda borde bli uppdaterade med Haswell snart och borde ha betydligt bättre batteritid.

Tack! Men hur lång tid kan det ta från att Apple släpper uppdateringen tills att datorn fysiskt går att få hem? Måste nämligen ha datorn inom en månad pga jobb, så vet inte om det känns värt att vänta..?

Ursprungligen av rajtzing:

Tack! Men hur lång tid kan det ta från att Apple släpper uppdateringen tills att datorn fysiskt går att få hem? Måste nämligen ha datorn inom en månad pga jobb, så vet inte om det känns värt att vänta..?

Kanske vänta in i det sista och köpa av någon som erbjuder bra villkor för öppet köp? Media markt har till exempel 30 dagar öppet köp.

Nya modeller bör komma någon gång i sommar.

1
Bevaka tråden