Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmbolag: Pirater lär oss vad som säljer

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-25 23:52

Intressant med tanke på att man ska ta beskatta alla som har dator, externa hårddiskar, surfplattor, mobiler mm.

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.514124/filmb...

"piratkopieringen inte längre upplevs som ett problem, utan snarare en utmaning och möjlighet att förbättra de lagliga alternativen" - David Kaplan, Warner Bros antipiratchef.

I och med detta varför ska vi bli tvingade att betala en till skatt som Copyswede tex.

Bara för att WB uttalar sig så betyder väl inte det att resterande har samma attityd? Sedan är det ett fint sätt att utrycka sig på, ren och skär BS skulle jag säga.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-06-26 01:20

Jag delar inte alltid SVT:s uppfattning om opartiskhet, men jag ser ändå SVT som ett nästan ett måste för att hålla nivån av mediautbudet på en hög nivå. Och det är jag beredd att betala för.

Om det sker via det gamla sättet, det nya, eller via skattsedeln (typ begravningsavgift), spelar mindre roll. Jag hoppas såklart på det sistnämnda, men man kan ju inte få allt.

Nu kanske jag gick offtopic, men jag vet å andra sidan inte riktigt vad topic är.

Det pågår en konferens i USA i veckan om detta med piratkopiering. Alla låter helt annourlunda i sina uttalanden kring piratkopiering.
Men att säga att vad som piratkopieras visar vad folk vill ha är väl och ta i.
Visst en kundgrupp ja. Men inte den stora massan.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-26 14:40

Det mesta som piratkopieras i stor skala ligger redan högt på diverse listor. FilmTV-bolagen lär sig mest av sina test/förhandsvisningar.
Rubriken på den här tråden och IDG artikeln är förövrigt rätt missvisande eftersom han som citerades inte sagt det som rubriken lyder.

Senast redigerat 2013-06-26 14:52
1
Bevaka tråden