Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Regionsfri PB 12" Superdrive?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-07-23 22:58

Är det någon som vet hur man kan göra DVD-spelaren i en PB 12" SD regionsfri?

Jag har letat efter firmwarepatchar men inte funnit någon till Superdriven. Finns det någon som fungerar?

Det går inte heller att titta på filmer med annan region än den inställda i VLC vilket vissa verkar kunna göra. När jag vill titta en film får jag bara felmeddelandet "vcd: no movie tracks found
main: no suitable access module for `/://dvdold:///dev/rdisk1@1,1'"

//Anton

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-07-23 23:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anton S
Är det någon som vet hur man kan göra DVD-spelaren i en PB 12" SD regionsfri?

//Anton

Är det en MATSHITA DVD-R UJ-815 Device Revision D0CB ? Då finns det ingen patch som gör den regionsfri.

Hälsningar
Richard

Kör VLC istället, då kan du köra DVD från alla regioner oavsett vad DVD-spelaren säger.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-24 08:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av CyberPet
Kör VLC istället, då kan du köra DVD från alla regioner oavsett vad DVD-spelaren säger.

Är det verkligen så? Vad jag har förstått sitter regionsskyddet i hårdvaran på alla nyare macar, och går alltså inte att gå runt med mjukvara. Men, spana in denna sida:
http://www.wormintheapple.gr/macdvd/download2.html
där en ev. patch förhoppningsvis kommer att dyka upp.

Tack för tipset på sidan Aru! Har nu uppdaterat min iBook, och efter mycket svett och nagelbitande så kan jag konstatera att min iBook nu är region-fri. Vad skönt! Nu kan jag se på min Jackie Chan-film utan att jag ångrar mig efteråt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-07-24 22:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av abaqus
Är det en MATSHITA DVD-R UJ-815 Device Revision D0CB ? Då finns det ingen patch som gör den regionsfri.

Hälsningar
Richard

Japp, precis en sådan är det...

Citat:

Kör VLC istället, då kan du köra DVD från alla regioner oavsett vad DVD-spelaren säger.

Det fungerar inte heller. Jag får bara upp ett felmeddelande (se första inlägget).

Surt att vara begränsad till enbart reg 2. Det är väl bara att hoppas på att det kommer en patch en vacker dag.

//Anton

1
Bevaka tråden