Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny OS X installation på Imac?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja
Jag brukar hänga på 99mac och läsa en massa men konstigt nog har jag aldrig registrerat mig.
Men nu har jag faktiskt en fråga:
Jag har lust att rensa min imac (2010 quad 2.93ghz med 256GB SSD & 2 TB) och lägga in allt på nytt. Varför? jo jag har köpt lite nya pluggar till logic och vill få en ren och snygg dator igen som när man köpte den. Jag tänkte jag skulle bara rensa startdisken dvs SSD och göra ny installation.
Jag är rädd att förlora massa viktig info. Hur gör man bäst, hur går det till? timemashine är ju en självklarhet innan. icloud är ju bra det med. men vad ska jag absolut inte glömma?

thanks..

Time Machine räcker fint. Den tar backup på allt så.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-06-26 00:24

Sätt dig en stund och fundera på vad du absolut inte får bli av med. Vad händer om TM ballar ur just den dagen du tömt SSD:n? (När SSDn är tom och allt finns på TM – ja då står du de facto utan backup och bara med en datakälla.
Vettiga saker att ha backup på: Nyckelringsfilen, licensnycklar för program, kanske rent utav vissa program (finns verkligen alla att ladda ner/köpa idag?

Bra läge att köra en månads gratis demo av Crashplan.com.

Eller backblase etc. Finns trådar om offsite-backup.

1
Bevaka tråden