Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta till ny dator (och inte ta med problem)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eslöv/Halden i Norge
  • 2013-06-20 00:29

Jag har haft lite problem med seg Macbook Pro. (Se egen tråd http://www.99mac.se/forum/t/304160-allt-otroligt-segt)
Nu har jag skaffat en iMac eftersom det egentligen passar mina behov bättre. Eftersom jag har en massa program jag samlat på mig under många år så tänkte jag flytta över med hjälp av TimeMachine-kopia. Det sparar ju massor av arbete om alla inställningar i alla program följer med.
Men då slog mig tanken att då kanske problemen från Macbooken följer med. Visserligen går den bättre igen efter diverse städåtgärder, men den går ändå inte lika bra som den gjorde förr. Alltså kanske det är något som stör och som jag då plockar med mig till iMacen? Eller går det att lösa på något sätt? Kanske få med alla program men inte systemet?

Svårt att svara på iom att du ännu inte vet svaret på frågan i tråden du länkade till? I princip så är det samma fråga du frågar i två trådar.

Hur som.. Testa att ta in säkerhetskopian - blir datorn seg, felsök vidare.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-06-20 08:29

Om du använder flyttassistenten istället för Time Machine kan du välja att bara flytta med Programmappen. Det om du fortfarande upplever problem då så är det troligt att det har med något av dina installerade program att göra vilket borde förenkla felsökningen.

  • Medlem
  • Eslöv/Halden i Norge
  • 2013-06-20 09:07
Ursprungligen av andas:

Om du använder flyttassistenten istället för Time Machine kan du välja att bara flytta med Programmappen. Det om du fortfarande upplever problem då så är det troligt att det har med något av dina installerade program att göra vilket borde förenkla felsökningen.

Ah?! Underbart. Det hade jag ingen aning om. Tack.

1
Bevaka tråden