Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lagerstatus olika konfigurationer Apple Store Täby

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har koll på vad Apple Store i Täby har för konfigurationer i lager av MacBooks? Är det bara standardmaskinerna man kan köpa direkt över disk eller har dom andra alternativ redo att köpas direkt? Är sugen på billigaste 15" Retina MacBook Pro fast utökad till 16gb Ram. Tror ni man kan knalla in och köpa en sån?

Det kan du nog bara fråga Apple om. Ring dem, 08-446 93 00.

Jovisst. Tyvärr tror jag inte att dom svarar vid den här tidpunkten på dygnet? Tänkte mest om någon hade erfarenhet eller visste vad som brukar finnas

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-06-18 22:23
Ursprungligen av the_karate_kid:

Jovisst. Tyvärr tror jag inte att dom svarar vid den här tidpunkten på dygnet? Tänkte mest om någon hade erfarenhet eller visste vad som brukar finnas

Du kan ju då inte heller köpa den vid denna tiden på dygnet, oavsett vad någon här säger.

Knalla in där när du kan istället.

Ursprungligen av zinned:

Du kan ju då inte heller köpa den vid denna tiden på dygnet, oavsett vad någon här säger.

Knalla in där när du kan istället.

jaja

Undrar också.

Har som anpassade konfigurationer på lager i Täby? Vill köpa en MBPr 13" 512Gb 16GB.

Ursprungligen av Macaddict:

Undrar också.

Har som anpassade konfigurationer på lager i Täby? Vill köpa en MBPr 13" 512Gb 16GB.

Läs posterna innan ditt för svar.

Har jag gjort. Jag frågar för att kanske få svar av någon som vet.

Ursprungligen av Macaddict:

Har jag gjort. Jag frågar för att kanske få svar av någon som vet.

Så du menar att du har ringt Apple och dom vet inte, och du förväntar dig att de på detta forum har bättre koll?

Jag har läst. Jag har ringt. Apple store svarar inte på en lördagseftermiddag. Det finns ju faktiskt en chans att någon vet på forumet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-12-21 22:08

Sjukt dryga svar i den här tråden. Vad är poängen med forumet om man inte kan utbyta erfarenheter och information här? Det är ju bara att kontakta Apple och fråga. För det är ju alltid så lätt att få tag på Apple och rätt person på Apple...

För att försöka svara på din fråga så är jag ganska säker på att Applebutikerna bara har standardmodellerna i lager (alltså de man kan beställa på Apple.se direkt utan att konfigurera). De hade iaf inga Macbook Pro modeller med 16GB i lager när jag var inne och tittade på dem i november.

Ursprungligen av tooobe:

jag ganska säker på att Applebutikerna bara har standardmodellerna i lager (alltså de man kan beställa på Apple.se direkt utan att konfigurera). De hade iaf inga Macbook Pro modeller med 16GB i lager när jag var inne och tittade på dem i november.

Tack!

Ursprungligen av tooobe:

Sjukt dryga svar i den här tråden. Vad är poängen med forumet om man inte kan utbyta erfarenheter och information här?

Om man vill ha hjälp, så får man hjälpa till lite själv också, och kanske tänka till lite mer på hur man ska formulera sin fråga.

Att man informerar om vilka åtgärder man redan har provat (i det här fallet att man har försökt ringa), är väl det minsta man kan begära av en frågeställare.

Men om man bara kastar ut en kort fråga, utan någon sådan information, och det redan finns svar på frågan strax ovanför, så är risken stor att svaren blir lite dryga.

Om frågeställaren i stället hade sagt...
"Jag har försökt ringa till Apple, men där är ingen som svarar nu på en lördag. Så jag undrar om det är någon här som vet vilka konfigurationer de brukar ha i lager"
...så hade nog svaren blivit annorlunda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-12-22 11:16
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om man vill ha hjälp, så får man hjälpa till lite själv också, och kanske tänka till lite mer på hur man ska formulera sin fråga.

Att man informerar om vilka åtgärder man redan har provat (i det här fallet att man har försökt ringa), är väl det minsta man kan begära av en frågeställare.

Men om man bara kastar ut en kort fråga, utan någon sådan information, och det redan finns svar på frågan strax ovanför, så är risken stor att svaren blir lite dryga.

Om frågeställaren i stället hade sagt...
"Jag har försökt ringa till Apple, men där är ingen som svarar nu på en lördag. Så jag undrar om det är någon här som vet vilka konfigurationer de brukar ha i lager"
...så hade nog svaren blivit annorlunda.

Du har såklart rätt i det du säger, å tredje sidan kan man väl tänka så långt själv när man läser den korta frågan: att det är omöjligt att få tag på Apple sent en lördagkväll.

Har nu ringt direkt till Apple Store i Täby Centrum. Det finns bara standardmodeller av Macbooks i butiken.

Det var bara den korta informationen jag sökte med min fråga. Svaret fanns inte tidigare i tråden. Men nu vet jag och några till om det är någon mer som undrar.

1
Bevaka tråden