Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D-Link lanserar nya 802.11ac-routrar

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu börjar det komma routrar med stöd för den nya trådlösa standarden 802.11ac. Företaget D-Link lanserar en familj med fyra enheter i olika prisklasser.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-06-17 19:57

Vågar man lita på dem då? D-Link har ju i konsumentsegmentet tidigare sugit kamelp*ng för oss OS X-användare.

Ursprungligen av filuren:

Vågar man lita på dem då? D-Link har ju i konsumentsegmentet tidigare sugit kamelp*ng för oss OS X-användare.

Vill inte lova för mycket här, men hoppas kunna testa toppmodellen och se vad den går för ur en hemanvändares perspektiv inom kort.

  • Medlem
  • 2013-06-17 21:21

Jag skulle aldrig köpa något med D-links logga på, än mindre rekommendera någon att köpa skrotet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-06-17 21:25
Ursprungligen av Dalle:

Jag skulle aldrig köpa något med D-links logga på, än mindre rekommendera någon att köpa skrotet.

Word på den.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-06-17 22:06

D-Link kan måhända ha bättrat sig.

Jag inväntar med spänning ett test som förhoppningsvis ger goda prestanda och en bra anslutning. Med andra ord: något som inte kan gå fel.

Att jag hoppas på ovanstående betyder inte att jag tror på det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-17 23:23

Kan kanske någon hjälpa mig med denna nya standard? Vad innebär det? Bättre hastighet eller något mer?

Ursprungligen av xms67:

Kan kanske någon hjälpa mig med denna nya standard? Vad innebär det?

Här är ett par bra sammanfattningar:
http://www.techradar.com/news/networking/wi-f...
http://apcmag.com/five-things-to-know-about-8...

Ursprungligen av xms67:

Kan kanske någon hjälpa mig med denna nya standard? Vad innebär det? Bättre hastighet eller något mer?

Användarna får bland annat bättre hastigheter även längre bort från routern. 11n ger högre hastigheter men nära routern.

Tillägg: Uppkopplingarna ska också vara stabilare.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-06-18 10:05

?D-link har varit min favorit och fungerat perfekt i många år. När jag började med iPad för ett par år sedan bytte jag ut det mesta till Apple som 1:a val. Med ett fabrikat genomgående går det inte att flytta ev problem till någon annan. Trots standarder så inbillar mig att det finns fördelar sett ur kommunikations synpunkt när produkterna är konstruerade för att fungera tillsammans. Nu väntar jag bara på AirPort Express ska få 802.11ac-tekniken innan det blir aktuellt med någon ny Extreme.

  • Medlem
  • 2013-06-18 10:46
Ursprungligen av mac+:

Nu väntar jag bara på AirPort Express ska få 802.11ac-tekniken innan det blir aktuellt med någon ny Extreme.

Varför då? "Gamla" TC/Extreme kunde sända på både 2,4 och 5GHz-nätet, vilket gör att du kommer kunna haka på din Express på 2,4-nätet utan att dra ned hastigheten för din nya TC/Extreme.

Eller finns det andra anledningar?

  • Medlem
  • ?
  • 2013-06-18 11:10
Ursprungligen av Dalle:

Varför då? "Gamla" TC/Extreme kunde sända på både 2,4 och 5GHz-nätet, vilket gör att du kommer kunna haka på din Express på 2,4-nätet utan att dra ned hastigheten för din nya TC/Extreme.

Eller finns det andra anledningar?

?Om jag inte gjort någon "tankegroda" så ska den nya x/ac-tekniken var 4ggr snabbare än den tidigare x/n-tekniken. Att då koppla in en långsam Express till en ny snabb Extrem kan knappast ge den nya standardens kapacitet även om de nu kör på samma frekvensband.

  • Medlem
  • 2013-06-18 11:51

Jag måste erkänna att jag inte är inläst på nya ac-tekniken.
Men på de gamla kunde man ju sätta alla långsamma apparater à/bg på 2,4GHz. Och N-grejerna på 5GHz. På så sätt drog inte de långsammare enheternaned hastigheten i nätverket.
Men som sagt. Jag är inte påläst om den nya ac-tekniken.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-06-18 15:09
Ursprungligen av filuren:

Vågar man lita på dem då? D-Link har ju i konsumentsegmentet tidigare sugit kamelp*ng för oss OS X-användare.

För alla användare.
Gillar man routrar som krashar och behöver startas om ett par gånger om dan har de ju varit ett givet val.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-18 15:23
Ursprungligen av Json_81:

För alla användare.
Gillar man routrar som krashar och behöver startas om ett par gånger om dan har de ju varit ett givet val.

Låter mer som om du har haft problem med din bredbandseverantör eller någon mjukvara i din dator. Har själv ett flertal D-Link routrar som funkar hur bra som helst.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-18 15:49
Ursprungligen av Json_81:

För alla användare.
Gillar man routrar som krashar och behöver startas om ett par gånger om dan har de ju varit ett givet val.

Håller med att D-Link är produkter man ska i det längsta hålla sig borta ifrån.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-06-18 16:46
Ursprungligen av lappen71:

Håller med att D-Link är produkter man ska i det längsta hålla sig borta ifrån.

?Nu var det visserligen ganska många år sedan jag köpte min router och switch av D-link som jag fick rekommenderat av en konsult. Denna tråd är min första kontakt med missnöjda D-linkare. Antingen tillhör jag de som haft tur eller kan det bero på att jag nästan alltid köper de dyraste modellerna av det mesta och därmed köpt mig fri från problem. Jag har aldrig ångrat ett dyrt köp, men de jag ångrat i livet är de gånger då jag "snikat" eller köpt något billigt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-18 16:54
Ursprungligen av mac+:

?Nu var det visserligen ganska många år sedan jag köpte min router och switch av D-link som jag fick rekommenderat av en konsult. Denna tråd är min första kontakt med missnöjda D-linkare. Antingen tillhör jag de som haft tur eller kan det bero på att jag nästan alltid köper de dyraste modellerna av det mesta och därmed köpt mig fri från problem. Jag har aldrig ångrat ett dyrt köp, men de jag ångrat i livet är de gånger då jag "snikat" eller köpt något billigt.

Jag har varit av uppfattningen att D-link´s router inte varit något fel på men efter att ha råkat ut för en rad undermåliga enheter,både billiga som dyra,har jag ändrat min uppfattning.
Och det ska inte spela någon roll om man köper en för 400:- så ska den klara av sitt jobb utan att krångla.
Bara för andra inte haft problem,grattis till dom,så tänker inte jag ändra min åsikt eftersom jag haft trubbel.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-06-18 20:37

Hehe, jag hade en D-Link-router, matningsdonet brann upp, plasten smälte på det..
Dock hade de en bra garanti, jag fick en ny router utan frågor trots att produktern var nästan två (2) år gammal.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-18 21:28

+1 på D-Link. Alltid varit skräp för mig.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-06-19 14:35
Ursprungligen av mac+:

?Nu var det visserligen ganska många år sedan jag köpte min router och switch av D-link som jag fick rekommenderat av en konsult. Denna tråd är min första kontakt med missnöjda D-linkare. Antingen tillhör jag de som haft tur eller kan det bero på att jag nästan alltid köper de dyraste modellerna av det mesta och därmed köpt mig fri från problem. Jag har aldrig ångrat ett dyrt köp, men de jag ångrat i livet är de gånger då jag "snikat" eller köpt något billigt.

Du har haft tur. Kika på lite mer nätverksinriktade forum.
Spelar ingen roll om de är de dyrare eller billigare, förutom att det är ännu mer strul med de billigare.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-20 13:51
Ursprungligen av Json_81:

Du har haft tur. Kika på lite mer nätverksinriktade forum.
Spelar ingen roll om de är de dyrare eller billigare, förutom att det är ännu mer strul med de billigare.

D- linlk är vad jag sett världens störste leverantör av trådlösa routrar då är det kanske inte så konstigt att det står mer negativt om dom på nätet än om mindre tillverkare?
Tror inte dlinks enheter är sämre än andra tillverkares mångas problem med trådlösa routrar överhuvudtaget nog mest beror på felaktiga inställningar störningar i närområdet eller nätleverantör.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-06-20 14:17
Ursprungligen av Gordy:

D- linlk är vad jag sett världens störste leverantör av trådlösa routrar då är det kanske inte så konstigt att det står mer negativt om dom på nätet än om mindre tillverkare?
Tror inte dlinks enheter är sämre än andra tillverkares mångas problem med trådlösa routrar överhuvudtaget nog mest beror på felaktiga inställningar störningar i närområdet eller nätleverantör.

Du får tro vad du vill, men folk har bytt router 3-4 gånger, oftast pga att de behöver startas om flera gånger om dagen för att komma åt nätet igen. Det finns ingen inställning som orsakar ett sådant fel.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-20 14:23
Ursprungligen av Gordy:

D- linlk är vad jag sett världens störste leverantör av trådlösa routrar då är det kanske inte så konstigt att det står mer negativt om dom på nätet än om mindre tillverkare?
Tror inte dlinks enheter är sämre än andra tillverkares mångas problem med trådlösa routrar överhuvudtaget nog mest beror på felaktiga inställningar störningar i närområdet eller nätleverantör.

Vad du tror väger absolut ingenting jämfört mot våra faktiska erfarenheter av D-link´s produkter.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-20 14:59
Ursprungligen av Json_81:

Det finns ingen inställning som orsakar ett sådant fel.

Jo det kan bero på sånt eller det andra jag skrev. Sen verkar inte alla användare fatta att man generellt har sämre räckvidd ju snabbare trådlöst nät man använder. Lägg till macars ofta sämre räckvidd på grund av aluminiumskal och osx nätverksfunktioner som inte alltid är optimala så kan man få problem med alla trådlösa routers.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-20 15:04
Ursprungligen av lappen71:

Vad du tror väger absolut ingenting jämfört mot våra faktiska erfarenheter av D-link´s produkter.

Min och miljoner andras praktiska erfarenhet av dlink routrar säger något annat. Kanske inte så konstigt om vissa har mer problem än andra?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-06-20 15:05
Ursprungligen av Gordy:

Jo det kan bero på sånt eller det andra jag skrev. Sen verkar inte alla användare fatta att man generellt har sämre räckvidd ju snabbare trådlöst nät man använder. Lägg till macars ofta sämre räckvidd på grund av aluminiumskal och osx nätverksfunktioner som inte alltid är optimala så kan man få problem med alla trådlösa routers.

Förklara då varför det inte bara är det trådlösa utan även det trådade som strular?
Och nej, ingen inställning eller störningar från grann-nät eller annat ska kräva en omstart för att få igång uppkopplingen igen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-20 15:06
Ursprungligen av Gordy:

Jo det kan bero på sånt eller det andra jag skrev. Sen verkar inte alla användare fatta att man generellt har sämre räckvidd ju snabbare trådlöst nät man använder. Lägg till macars ofta sämre räckvidd på grund av aluminiumskal och osx nätverksfunktioner som inte alltid är optimala så kan man få problem med alla trådlösa routers.

Du kan visst inte erkänna att du har fel ibland?

Det spelar verkligen ingen roll hur många argument eller fakta som presenteras så avfärdar du dom som amsagor,okunskap eller annan teknik som är felaktig.

Naturligtvis så är det fel på D-Link´s produkter när andra märkens produkter presterar bra under samma förhållanden.

Börja inte bara säga emot varandra i en evig fel/rätt-tråd, snälla.
Har bara en viss kvot på radera-knappen.

Tack!

Vissa har otur med konfiguration/miljö/trasiga enheter, för andra fungerar produkterna.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-20 15:08
Ursprungligen av Gordy:

Min och miljoner andras praktiska erfarenhet av dlink routrar säger något annat. Kanske inte så konstigt om vissa har mer problem än andra?

Som sagt vad du tror förändrar inte det faktum att dom produkter jag och andra använt från D-Link antingen gått sönder eller presterat dåligt.

Bevaka tråden