Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenor lanserar 4G för Iphone och Ipad

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Svenska mobiloperatören Telenor blir tvåa i landet med att officiellt stödja LTE för Iphone och Ipad. Sedan tidigare har Tele2 öppnat upp 1 800 MHz-nätet med täckning i centrala delarna av Stockholm, Göteborg och Malmö.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Svenska mobiloperatören Telenor blir tvåa i landet med att officiellt stödja LTE för Iphone och Ipad. Sedan tidigare har Tele2 öppnat upp 1 800 MHz-nätet med täckning i centrala delarna av Stockholm, Göteborg och Malmö.

Läs hela artikeln här

Officiellt stödja LTE 1800 i landet... När de stödjer i centrala delar av Stockholm, Göteborg och Malmö... Jippie! (så kallad ironi)

Ursprungligen av BlackSmp:

Officiellt stödja LTE 1800 i landet... När de stödjer i centrala delar av Stockholm, Göteborg och Malmö... Jippie! (så kallad ironi)

Hehe, håller med dig. Men vad kan vi göra annat än att hålla tummarna för att Apple kan få in fler frekvensband till nästa modell? Verkar ju inte så troligt att någon kommer bygga ut 1800 i Sverige utöver där det finns nu. Tele2 har väl sagt något om att de tänkt använda nätet bara för avlastning där det behövs om jag inte helt missminner mig.

Ja snälla Apple fixa en iPhone som klarar allt som de tre versionerna klarar av idag + 2600 bandet.

Senast redigerat 2013-06-17 14:09
  • Superhjälte
  • 2013-06-17 16:37

Har testat utanför Åhléns City (Stockholm):

iPad mini: 49,90 Mbit/s ner / 18,38 Mbit/s upp
iPhone 5: 49,23 Mbit/s ner / 18,35 Mbit/s upp

Vid ringen på Stockholm central uppmätte jag något lägre hastigheter.

  • Superhjälte
  • 2013-06-17 16:39

Kan tillägga att det enbart fungerar med iOS 6 än så länge. Telenor uppdaterade operatörinställningen 14.0 till 14.1 och aktiverade LTE. Med iOS 7 har man Telenor 14.5 som ej har LTE aktiverat.

  • Medlem
  • 2013-06-17 22:48

En nackdel sedan Telenor uppgraderade sina opertörinställningar är att man inte längre kan stänga av 3G. Ett mindre helsike för mig som jobbar i en plåtbunker om dagarna där 3G täckning knappt existerar och batteriet går från fullt till tomt innan lunch...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-06-18 07:22

Läste någon stans att Sverige har sämre 4g-täckning än Afrika. Det är stort

Ursprungligen av MatsOlov:

Läste någon stans att Sverige har sämre 4g-täckning än Afrika. Det är stort

Var det inte EU som man sa hade sämre täckning än Afrika?

http://www.svd.se/naringsliv/digitalt/slutet-...

Citat:

– Det finns runt 100 operatörer i Europa, att jämför med fyra stycken i USA. Det är inte hållbart om vi ska ha en enskild marknad och investering. Europa har just nu mindre 4G mobilt bredband än vad Afrika har, säger den anonyma källan till tidningen.

Ursprungligen av Dalle:

En nackdel sedan Telenor uppgraderade sina opertörinställningar är att man inte längre kan stänga av 3G. Ett mindre helsike för mig som jobbar i en plåtbunker om dagarna där 3G täckning knappt existerar och batteriet går från fullt till tomt innan lunch...

Stäng av LTE-switchen eller bara mobildata.

  • Medlem
  • 2013-06-18 08:44
Ursprungligen av grenhall:

Stäng av LTE-switchen eller bara mobildata.

Stänger jag av LTE hamnar jag automatiskt på 3G.
Mobildata alltså? Tackar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-01 14:39
Ursprungligen av Zop:

Har testat utanför Åhléns City (Stockholm):

iPad mini: 49,90 Mbit/s ner / 18,38 Mbit/s upp
iPhone 5: 49,23 Mbit/s ner / 18,35 Mbit/s upp

Vid ringen på Stockholm central uppmätte jag något lägre hastigheter.

Hur testade du?

Ursprungligen av Redaktionen:

Svenska mobiloperatören Telenor blir tvåa i landet med att officiellt stödja LTE för Iphone och Ipad. Sedan tidigare har Tele2 öppnat upp 1 800 MHz-nätet med täckning i centrala delarna av Stockholm, Göteborg och Malmö.

Läs hela artikeln här

Jag var i Lund idag och där hade jag 4G-täckning med iPhone 5 och Telenor vid hela Nova lund-området. Börjar ta sig.

1
Bevaka tråden