Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine, diskbyte

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska byta hårddisk och har använt mig av Time machine.
Är det bara att montera in den nya disken och hämta upp en avbild från den externa disken som Time Machine har
lagt en backup på ?

Yepp.

Så enkelt va det inte, efter att stoppat i den nya disken och startat datorn blir skärmen bara vit, testar med att stoppa i mac osx snow leopard skivan efter ett tag kommer den ut igen.
Vid något tillfälle fanns en icon, mapicon med frågetecken.
disken jag köpte är: Western Digital Scorpio Black 750GB 7200rpm 16MB 2.5" SATA-2

Ursprungligen av plenty69:

Så enkelt va det inte, efter att stoppat i den nya disken och startat datorn blir skärmen bara vit, testar med att stoppa i mac osx snow leopard skivan efter ett tag kommer den ut igen.
Vid något tillfälle fanns en icon, mapicon med frågetecken.
disken jag köpte är: Western Digital Scorpio Black 750GB 7200rpm 16MB 2.5" SATA-2

Om du håller nere alt när du startar datorn, med skivan i, får du upp alternativ på startbara skivor/hårddiskar/USB-enheter.
Alternativt trycker du på C när du startar för att boota från DVDn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-16 19:06

Du kan inte starta från en Time Macine och du kan inte bara dra ut det som finns i den senaste backupmappen till en ny hårddisk. Installera först ett OS och sedan så för du över det från TM med hjälp av Program/Verktygsprogram/Flyttassistent

1
Bevaka tråden