Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Driftstopp torsdag 24:e Juli

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har ett planerat driftstopp på 99mac.com (och alla andra tjänster såsom 99reklam, 99musik etc) under torsdagen den 24:e Juli. Driftstoppet kan vara i upp till 24 timmar beroende på DNS:er och eventuella problem som uppstår under flytten.

99mac byter hem och kommer efter den 24:e juli finnas på Internet5:s serverhall på Norra Stationsgatan i Stockholm.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-07-15 15:41

Oj oj oj hur ska man klara sig? Man får väl se till att casha hela 99mac så att man klarar sig...

/arvid

  • Oregistrerad
  • 2003-07-15 17:00

ja då lär 99mac flyga fram för mig sen
(bor nära)

Och kommer ny visa Bilder från ert nya hem!?!

Skulle vara intressant att se!

Om vi får ta bilder ska jag göra det!

  • Oregistrerad
  • 2003-07-15 18:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Om vi får ta bilder ska jag göra det!

ooooo..
hoppas att ni får det

  • Medlem
  • Örebro
  • 2003-07-15 22:08

Bör inte va något problem att ta bilder, för inte så länge sedan så visade Lunarstorm upp sin webserver....den va stooooor.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-15 22:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av Gluffs
Bör inte va något problem att ta bilder, för inte så länge sedan så visade Lunarstorm upp sin webserver....den va stooooor.

ooo det skulle jag velat se om den var stor!

Björnström: Tips, sänk TTL-tiden på dina domäner till typ 3600 sek istället för som det är idag, typ 50 000sek eller liknande. Det gör att dnsen uppdateras en gång/h, vilket innebär att dns-flytten går mycket raskare. När du e klar sen ställer du tillbaka TTL-tiden till ursprungsvärdena.

Mvh Fredde

TTL = time to live

Citat:

Skrevs ursprungligen av bigmac
Björnström: Tips, sänk TTL-tiden på dina domäner till typ 3600 sek istället för som det är idag, typ 50 000sek eller liknande.

Glöm inte sänka refreshen också, så att sekundären också uppdateras snabbt. Annars riskerar man att få gamla data under refresh-tiden, trots att man sänkt TTL. Om man har en sekundär så är det 50% chans att det är den som svarar på frågor. Sekundären träder alltså inte bara in om primären inte är tillgänglig.

Refreshen talar om hur ofta sekundären ska kolla om serienumret på primärens SOA har ändrats, dvs om den behöver ladda om zonen från primären.

Jag missade detta vid en flytt och det var inte alls bra. Nertiden blev uppåt 8 tim istället för ca 20 minuter.

Serverflytten är idag!

  • Oregistrerad
  • 2003-07-24 09:50

va!? Oj!
lycka till!!

Får man föreslå ett studiebesök på grannforat under dagen, eller är det väldigt ofint?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-07-24 11:12

Det funkar fortfarande...Puh!:cool:

Up and running again?

Ciryon

Nä inte än.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-24 13:51

såg att sidan var borta.. ladda om och så var ni tillbaka

Myskotekiskt.

Hmm. Flytten blir inte av idag - vi hinner helt enkelt inte göra klart det idag.

Jag har haft "#¤"¤"%"#% att göra i samband med att jag köpte upp Defcom:s konkursbo och det är många saker som blivit lidande, som denna serverflytt till exempel. Sorry. Återkommer när det blir aktuellt....

  • Oregistrerad
  • 2003-07-24 14:59

trist.. hoppas iaf att ni lyckas!

1
Bevaka tråden