Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPort Extreme kraschar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har problem på jobbet med vår AirPort Extreme. Efter en viss upptid (med allt mellan 12 timmar - 3 dagars mellanrum) börjar enheten strula. Det går inte längre att ansluta mot internet. Däremot fungerar nätverket internt utan kända problem.
När detta inträffar försöker jag ansluta via AirPort verktyget (både 5.6 och 6.2), den ser enheten men jag kan inte gå in i inställningar - efter en stunds väntan får jag felet att enheten inte kan hittas.
Enda lösningen har varit att dra ur strömmen för att låda enheten starta om. Sedan fungerar den hur bra som helst igen. Har försökt kollat i loggen, men den nollställs efter att enheten startas om så det ger mig inte så mycket.

Internet via ADSL-modem. Ca 7 datorer och 10 iPhone som är uppkopplade. Har serverappen installerad på en OS X dator som vi har "fått tillåtelse" att ändra inställningar i AirPorten.

Någon som har en ide om vad som kan vara fel?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-12 20:56
Ursprungligen av KoTTeN:

Någon som har en ide om vad som kan vara fel?

Överhettning? Störningar från andra enheter?

Jag har faktiskt lagt märket till att den känns varm när jag drar ur kontakten. Den står faktiskt väldigt dåligt till i ett rum som solen lyser på hela dagen. Ska prova att mörklägga lite imorgon och se om jag upplever någon skillnad. Hur mycket kan man begära att en, ändå hemmanätverks enhet ska kunna klara av i belastning?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-06-12 21:37

Vad händer om du ansluter via ethernet? Kan du komma åt routern och läsa ut loggen då?

Det finns möjlighet att skicka loggen från Airport Extreme till en extern syslog-server. Du kan sätta nivån i åtta steg (från 0 - Kris till 7 - Felsökning).
Detta tror jag är bästa sättet att fånga loggen från den innan den hänger sig. Du borde kunna starta igång en syslog-server i serverapplikationen.
Här finns ett tips för 10.7: http://hints.macworld.com/article.php?story=20110724103552640

Ursprungligen av frazze:

Vad händer om du ansluter via ethernet? Kan du komma åt routern och läsa ut loggen då?

Fungerar tyvärr inte det heller. Fast nu verkar felet blivit värre. Jag har startat om den för 1 timme sedan och nätverket (både internet och lan/wan) fungerar men kommer jag inte åt inställningarna via AirPort Verktyget. Jag ser, som tidigare enheten i listan över tillgängliga basstationer men när jag försöker öppna får jag fel -6753.

Ursprungligen av suddgummi:

Det finns möjlighet att skicka loggen från Airport Extreme till en extern syslog-server. Du kan sätta nivån i åtta steg (från 0 - Kris till 7 - Felsökning).
Detta tror jag är bästa sättet att fånga loggen från den innan den hänger sig. Du borde kunna starta igång en syslog-server i serverapplikationen.
Här finns ett tips för 10.7: http://hints.macworld.com/article.php?story=20110724103552640

Tack för infon! Inte jätteinsatt hur terminalen fungerar men ska försöka mig på detta!

1
Bevaka tråden