Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Initial Time Machine-backup går inte (men funkar bra på andra datorer)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2013-06-09 20:54

Time Machine-problem har det skrivits mycket om både på 99mac.se och annorstädes. Jag har försökt att vara en duktig kille, och läst på http://Pondini.org:s utmärkta sammanställning. Mitt problem tycks vara annorlunda:

  1. Jag avser att ta backup från tre Mac:ar mot en gemensam Time Capsule (TC)

  2. För att inte Mac:arna skall konkurrera om TC-utrymmet så ordnar jag att respektive sparsebundle får en max-storlek (beskrivs här: http://Pondini.org/TM/A8.html)

  3. Jag fick igång backupen från första Mac:en utan problem, men nästa Mac fastnar i initieringen av den första backup:en. Time Machine visar meddelandet "ansluter till hårddisken", och man ser hur en tillfällig sparsebundle skapats på TC (innehåller 'tmp' i filnamnet). Det skall dock bara ta någon sekund för Time Machine att ersätta den tillfälliga sparsebundlen med den riktiga. Det sker aldrig.

  4. Detta tror jag är viktigt: när jag begär att Time Machine skall avbryta backup-tagningen visar Time Machine meddelandet "Stoppar säkerhetskopiering" i evig tid

  5. Detta tror jag också är viktigt: jag har försökt att låta Time Machine göra backup mot en annan dator, men samma fel uppträder även då. (Jag kan inte prova att göra Backup mot lokal disk, eftersom den är så liten).

  6. Åsså kan möjligen detta vara viktigt: användaren säger att vissa nätverksaccesser tar ruskigt lång tid från denna burk. Burken kör 10.6.8.

Någon som har en bra gissning? SMB-problem?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2013-06-12 15:24

Glöm denna trådstart, problemet är orsakat av låg nätverksprestanda på just denna burk. Det har alltså inte med Time Machine att göra.

1
Bevaka tråden