Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes sparar raderade bilder från iPhoto i iMac

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte om jag är inne i rätt forum?

Men jag har stött på et litet problem när jag synkroniserar Apple TV med iTunes. Bilder som jag redigerat bort i olika mappar i iPhoto kommer i alla fall med till Apple TV trots att bilderna inte längre finns i mappen i iPhoto?

T.ex. så har jag 21 bilder kvar i mappen 2013-05-31 men i iTunes finns det fortfarande 27 bilder?

Jag har startat om iTunes, startat om iPhoto, startat om iMac.

Önskar att man kunde se i iTunes vad bilderna heter i en viss mapp och ev. ta bort de bilder som inte ska med.

Någon som stött på liknade problem?

Mappar i iPhoto? Jag är inte så haj på iPhoto, men iPhoto använder väl inte mappar? Du raderar väl inte bilderna direkt från Finder?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-06-09 21:20

Det är väl inte så att det ligger en massa skräp kvar i iPhotos soptunna (Empty Trash i iPhoto kanske..)?

ATV "synkar" väl inte iTunes? Den läser väl användarens iTunes-bibliotek, från datorn? Så det borde ju inte kunna vara någon skillnad i innehåll?

Ursprungligen av erro67:

ATV "synkar" väl inte iTunes? Den läser väl användarens iTunes-bibliotek, från datorn? Så det borde ju inte kunna vara någon skillnad i innehåll?

Japp, bör ju vara så.
Eller så är det bildström från iCloud som visas, om det nu används.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Mappar i iPhoto? Jag är inte så haj på iPhoto, men iPhoto använder väl inte mappar? Du raderar väl inte bilderna direkt från Finder?

Jag brukar "Mappa in" bilder, År/Månad/Dag. Jag tar in alla bilder från kameran den dagen jag fotat, studerar bilderna och gör en bildbeskrivning och raderar bilderna i iPhoto.

Har INTE tömt papperskorgen, ska testa med det.

Ursprungligen av mattiL:

Det är väl inte så att det ligger en massa skräp kvar i iPhotos soptunna (Empty Trash i iPhoto kanske..)?

Tömmer papperskorgen nu!

Ursprungligen av erro67:

ATV "synkar" väl inte iTunes? Den läser väl användarens iTunes-bibliotek, från datorn? Så det borde ju inte kunna vara någon skillnad i innehåll?

Precis, den läser användarens i iTunes-Biblioteket MEN iTunes hämtar väl bilderna från iPhoto? Men det är inte lika i iTunes -Biblioteket som i iPhoto?

Ursprungligen av keptang:

Japp, bör ju vara så.
Eller så är det bildström från iCloud som visas, om det nu används.

Det "bör" inte vara någon skillnad men det ÄR skillnad. Jag förstår ingenting???

Finns kanske någon cache i hanteringen i iTunes som ställer till det.

Ursprungligen av keptang:

Finns kanske någon cache i hanteringen i iTunes som ställer till det.

Men hur ska man kunna tömma en eventuell cache i iTunes???

Hittade en eventuell lösning, i iTunes väljer jag "Arkiv", "Hemmadelning" och sen "Välj bilder att dela med Apple TV" kanske
det är där man ska välja och inte bara klicka på Apple-TV och sen bilder och sen välja vilka bilder som ska synkroniseras med Apple-TV?

Jag provar med det så får jag se vad som händer men tar sådan evig tid att synkronisera upp alla bilder och filmer!!!

Annars får man väl tömma allt i Apple-TV och börja om från början? Så får iMacen och Apple-TV rå om varandra en natt (!)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-06-10 09:10

Du svarade inte på inlägg # 2.... Hur raderar du bilderna?

Radera bilder i iPhoto

Ursprungligen av kenjon:

Du svarade inte på inlägg # 2.... Hur raderar du bilderna?

Jag raderar alltid bilderna direkt i iPhoto. Men nu för att försöka rätta till allting så såg jag att det fanns en ny version av iPhoto och nu uppdaterade jag till den versionen 11.0.4 (4) sen TÖMDE jag papperskorgen i iPhoto, skapade nya mappar där de bilderna som jag raderat fanns kvar i iTunes, laddade in bilderna på nytt i de nyskapade mapparna. Raderade de gamla mapparna. Startade om Apple-TV från grunden och laddade in SAMTLIGA bilder och FILMER på nytt i Apple-TV, det tog många timmar, i morse var det klart och NU funger det.

Vilken av åtgärderna som gjorde att allting fungerar nu vet jag inte?

Men frågan är om det berodde på att bilderna låg kvar i papperskorgen i iPhoto, att jag antingen "raderade" bilderna eller "Ta bort från album" i iPhoto som jag valde?

Men lyckan att ha tillgång till alla som kan mycket mer än jag i 99 forum är guld värd.

Tack alla som bidragit med både det ena och andra!

"Album" i iPhoto är väl bara genvägar, d.v.s. "samlingar" av bilder. Om du tar bort en bild ur ett album så finns den väl fortfarande kvar i själva iPhoto?

1
Bevaka tråden