Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högljudd och konstant gående fläkt.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en fläkt som periodvis går konstant. Ibland från att jag startar datorn och utan någon som helst belastning, mer än exempelvis Chrome och Spotify (i skrivande stund).

Jag har provat att reseta både SMC och NVRAM och uppdatera till Mountain Lion och inget har hjälpt.

Enligt iStat pro ligger HD på 39 grader och CPU på 34 och likväl låter fläkten som en skördetröska.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-06-09 18:00
Ursprungligen av mikaelbruer:

Jag har en fläkt som periodvis går konstant. Ibland från att jag startar datorn och utan någon som helst belastning, mer än exempelvis Chrome och Spotify (i skrivande stund).

Chrome kan belasta datorn rätt hårt om du har många sidor igång samtidigt. Spotify kör en del bakgrundsprocesser.

Ursprungligen av Gordy:

Chrome kan belasta datorn rätt hårt om du har många sidor igång samtidigt. Spotify kör en del bakgrundsprocesser.

Just nu tre flikar. Å andra sidan drog fläkten igång innan Chrome.

Ytterligare en märklig detalj är att fläkten precis la av, trots att temperaturen nu är högre än när den startade.

Vilken dator har du och modell?

Testat att blåsa rent den med tryckluft?

Ursprungligen av keptang:

Vilken dator har du och modell?

En iMac 21,5. Köpt förra sommaren innan uppdateringen till senaste(?) modellen släpptes.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat att blåsa rent den med tryckluft?

Nope, jag har dock dammsugit alla tänkbara damminsug när dator varit avstängd.

1
Bevaka tråden