Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X 10.8.4 släppt!

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-04 22:04

Finns i Programuppdatering.

• Compatibility improvements when connecting to certain enterprise Wi-Fi networks
• Microsoft Exchange compatibility improvements in Calendar
• A fix for an issue that prevented FaceTime calls to non-U.S. phone numbers
• A fix for an issue that may prevent scheduled sleep after using Boot Camp
• Improves VoiceOver compatibility with text in PDF documents
• Includes Safari 6.0.5, which improves stability for some websites with chat features and games
• A fix for an issue that may cause iMessages to display out of order in Messages
• Resolves an issue in which Calendars Birthdays may appear incorrectly in certain time zones
• A fix for an issue that may prevent the desktop background picture from being preserved after restart
• A fix for an issue that may prevent documents from being saved to a server using SMB
• Addresses an issue that may prevent certain files from opening after copied to a volume named “Home”
• A fix for an issue that may prevent changes to files made over NFS from displaying
• Resolves an issue saving files to an Xsan volume from certain applications
• Improves Active Directory log-in performance, especially for cached accounts or when using a .local domain
• Improves OpenDirectory data replication
• Improves 802.1X compatibility with ActiveDirectory networks
• Improves compatibility when using mobile accounts

Mer info kommer snart här: http://support.apple.com/kb/HT5730?viewlocale...

Senast redigerat 2013-06-04 22:23
  • Superhjälte
  • 2013-06-04 22:22

”A fix for an issue that may cause iMessages to display out of order in Messages” – Äntligen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-06 14:53

"Microsoft Exchange compatibility improvements in Calendar"

Blev ingen skillnad för mig. Finns det några kända åtgärder man kan vidta för att få kalendern att synka mot Exchange på ett korrekt sätt? Just mitt största problem i att använda min MBA som "jobdator". Känns botten att behöva pilla i iPhonen på möten för att hantera kalendern.

Ursprungligen av xms67:

"Microsoft Exchange compatibility improvements in Calendar"

Blev ingen skillnad för mig. Finns det några kända åtgärder man kan vidta för att få kalendern att synka mot Exchange på ett korrekt sätt? Just mitt största problem i att använda min MBA som "jobdator". Känns botten att behöva pilla i iPhonen på möten för att hantera kalendern.

Vad är det för problem du har?

Jag synkroniserar min kalender mot Exchange och har inga problem i varken OS X eller iOS (iPhone och iPad). Det enda som irriterar mig är att man inte kan skapa en ny kalender direkt i programmet utan måste logga in via onlineverktyget.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-06-06 18:40

Är det bara jag som tycker att Safari verkar lite snabbare?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-08 08:57
Ursprungligen av maskh:

Vad är det för problem du har?

Jag synkroniserar min kalender mot Exchange och har inga problem i varken OS X eller iOS (iPhone och iPad). Det enda som irriterar mig är att man inte kan skapa en ny kalender direkt i programmet utan måste logga in via onlineverktyget.

Den synkar inte korrekt. Många möten kommer inte med över till OS X om jag skriver i jobbdatorn. Om jag skriver i OS X så går det över till jobbdatorn. Varför vissa går över från jobb till OS X datorn har jag aldrig sett någon systematik i.

iOS fungerar åt alla håll.

Nu, när jag skrev detta provade jag att skriva in olika saker i almanackan på försök för att se om jag upptäckte någon systematik. Då, helt plötsligt, synkad den och för första gången någonsin finns alla möten i min OS X dator. Jag snittar nog på 7 möten per dag så det var ett stort antal poster som dök upp...

Ursprungligen av ripley609:

Är det bara jag som tycker att Safari verkar lite snabbare?

Det där är ju en klassiker vid nya OS X-uppdateringar. På MacRumors har de börjat tröttna.

”Stop with the Safari feels snappier cracks.

They are frivolous posts and will be removed.”

http://forums.macrumors.com/showpost.php?p=17...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-08 18:32
Ursprungligen av star-affinity:

Det där är ju en klassiker vid nya OS X-uppdateringar. På MacRumors har de börjat tröttna.

”Stop with the Safari feels snappier cracks.

They are frivolous posts and will be removed.”

http://forums.macrumors.com/showpost.php?p=17...

Jag har ALLTID upplevt Safari som snabbare jämfört mot Windows Explorer är det en kommentar som också tas bort?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-06-08 18:58
Ursprungligen av star-affinity:

Det där är ju en klassiker vid nya OS X-uppdateringar. På MacRumors har de börjat tröttna.

”Stop with the Safari feels snappier cracks.

They are frivolous posts and will be removed.”

http://forums.macrumors.com/showpost.php?p=17...

Ok

Ursprungligen av lappen71:

Jag har ALLTID upplevt Safari som snabbare jämfört mot Windows Explorer är det en kommentar som också tas bort?

Ursprungligen av ripley609:

Ok

Alltså, det var ingen kritik. Menar bara att folk alltid brukar tycka att Safari känns snabbare. Ibland kan det ju vara placebo eftersom det mesta går snabbare i samband med omstarten. Men det kan ju också vara så att Safari faktiskt ÄR snabbare.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-06-08 21:31

Om någon nämner "Safari" och "Snappier" i samma mening så är det ett internskämt.

  • Medlem
  • Raleigh, NC
  • 2013-06-08 22:29
Ursprungligen av star-affinity:

Det där är ju en klassiker vid nya OS X-uppdateringar. På MacRumors har de börjat tröttna.

”Stop with the Safari feels snappier cracks.

They are frivolous posts and will be removed.”

http://forums.macrumors.com/showpost.php?p=17...

Verkar vara ett fenomen som är äldre än Safari:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=...
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-06-08 23:15
Ursprungligen av lappen71:

Jag har ALLTID upplevt Safari som snabbare jämfört mot Windows Explorer är det en kommentar som också tas bort?

Windows Explorer är en filhanterare, Internet Explorer är webbrowsern.

Ursprungligen av LA8PV:

Jo, att operativet blir snabbare med en ny stor version (framförallt de stora uppdateringarna 10.1, 10.2, 10.3) är en sak, men just det där med att "Safari feels snappier" är en grej som på senare år blivit lite av en återkommande grej som folk säger även för en punktuppdatering som exempelvis 10.6.1 till 10.6.2.

Exempel:
Everything works fine after the update. And Safari feels snappier."

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-09 01:18
Ursprungligen av mattiL:

Windows Explorer är en filhanterare, Internet Explorer är webbrowsern.

Jag menade Internet Explorer,olycksfall på fyllan

  • Medlem
  • International user
  • 2013-06-09 12:01
Ursprungligen av star-affinity:

Alltså, det var ingen kritik. Menar bara att folk alltid brukar tycka att Safari känns snabbare. Ibland kan det ju vara placebo eftersom det mesta går snabbare i samband med omstarten. Men det kan ju också vara så att Safari faktiskt ÄR snabbare.

Ok

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-09 13:24
Ursprungligen av Zop:

”A fix for an issue that may cause iMessages to display out of order in Messages” – Äntligen!

Det sorgliga var att direkt efter uppdateringen fick jag en serie meddelanden som var out-of-order!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-09 13:27

Jag hoppas de fixat QuickLook's oförmåga att spela upp rörligt media. Flicker-from-hell sedan 10.7. Möjligtvis ett problem pga övergången från QuickTime till AV Foundation, fortfarande en fruktansvärt irriterande bugg.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2013-08-22 15:40

Påslagen VoiceOver orsakade en helt korrupt fungerande iMac.

Ett JÄTTETACK till Marcus Hedenström som så vänligt löste mina problem över telefon!!! Dagens hjälte.

// Sven i Mjölby

1
Bevaka tråden