Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X-uppdateringen 10.8.4 släppt

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sent på tisdagskvällen släpptes Mountain Lion-uppdateringen 10.8.4 som också innehåller en ny version av Safari.

Läs hela artikeln här

Min dator vill inte hitta 10.8.4 undrar just varför för de tre andra hittar den och uppdaterar och min är inte äldst.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2013-06-05 09:58

Själv har jag också haft en del problem där skrivbordsbakgrunden inte "fastnar", och det låter ju som att denna uppdatering fixar det också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-05 20:55

"Förbättringar kring Microsoft Exchange-kompatibilitet i Kalender"

Märker ingen skillnad. Fungerar fortfarande inte hos mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-06 10:36
Ursprungligen av JND:

Själv har jag också haft en del problem där skrivbordsbakgrunden inte "fastnar", och det låter ju som att denna uppdatering fixar det också.

JND,

Detta skulle varit löst redan i 10.8.3, med varierande resultat. Hoppas att buggen nu definitivt är ur världen...

av någon anledning verkar jag kunna logga in på gästkontot nu även fast min MBP är krypterad med filevault.
detta gick inte innan uppdateringen..

väldigt intressant om det är så att jag nu kan köra både kryptering och undercover.

någon som sitter på mer information?
har själv inte lyckats få fram någon info om så är fallet eller om det bara blivit något fel vid uppdateringen.

står ju fortfarande att man inte kan använda gästkontot om filevault är aktiverat om man markerar gästkontot vid inställningar.
men både kontot är aktivt och krypteringen (och ser gästkontot vid inloggningen och kan starta om som gäst)

Ursprungligen av JND:

Själv har jag också haft en del problem där skrivbordsbakgrunden inte "fastnar", och det låter ju som att denna uppdatering fixar det också.

menar du när skrivbordsbakgrunden blir grå och vägrar komma tillbaka om man inte startar om dock eller datorn?
i så fall är jag glad nu då jag har haft seriösa problem med det på min mac mini.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-07 07:48

Äntligen fungerar iMessage som det ska för mig!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-06-07 21:47

iMessage verkar visa meddelanden i rätt ordning nu. Bra!

Men det tar fortfarande flera sekunder (hinna-öppna-safari-och-skriva-in-adress-och-trycka-retur-och-få-upp-du-är-inte-ansluten-till-internet-antal sekunder) innan datorn ansluter till wifi efter "sleep". Detta gick mycket snabbare i 10.6.

Och det tar fortfarande upp till 2 minuter innan time machine hittar den volym den ska säkerhetskopiera till.

Förhoppningsvis har 10.8.4/iTunes 11.0.4 fixat wifi sync som inte funkat mer än ett par dar i stöten över ett halvår nu.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-06-07 22:07
Ursprungligen av mjewl:

av någon anledning verkar jag kunna logga in på gästkontot nu även fast min MBP är krypterad med filevault.
detta gick inte innan uppdateringen..

väldigt intressant om det är så att jag nu kan köra både kryptering och undercover.

någon som sitter på mer information?
har själv inte lyckats få fram någon info om så är fallet eller om det bara blivit något fel vid uppdateringen.

står ju fortfarande att man inte kan använda gästkontot om filevault är aktiverat om man markerar gästkontot vid inställningar.
men både kontot är aktivt och krypteringen (och ser gästkontot vid inloggningen och kan starta om som gäst)

Det är skillnad på Gäst och Gästanvändare:
Som du ser har jag ett användarkonto med namnet 'Gäst', samt det speciella kontot 'Gästanvändare'.
Hos Apple finner bara info om Gästanvändare under Lion, jag misstänker att den sidan är föråldrad och inte gäller för Mountain Lion. Jag har FileVault 2 aktiverat och jag kan logga in som Gästanvändare.
Gästanvändare är nog väldigt nerlåst och har inte ens försökt mig på att lägga in Prey/Undercover där. Just därför kör jag fortfarande med ett gammalt klassiskt 'Gäst' konto som jag själv har hanterat med Föräldrakontroll.

Läste att iOS-simulatorn skulle funka kasst under 10.8.4 men inget jag märkt av, men å andra sidan kör jag inte några tyngre saker i den...

Ursprungligen av reboot81:

Det är skillnad på Gäst och Gästanvändare:
Som du ser har jag ett användarkonto med namnet 'Gäst', samt det speciella kontot 'Gästanvändare'.
Hos Apple finner bara info om Gästanvändare under Lion, jag misstänker att den sidan är föråldrad och inte gäller för Mountain Lion. Jag har FileVault 2 aktiverat och jag kan logga in som Gästanvändare.
Gästanvändare är nog väldigt nerlåst och har inte ens försökt mig på att lägga in Prey/Undercover där. Just därför kör jag fortfarande med ett gammalt klassiskt 'Gäst' konto som jag själv har hanterat med Föräldrakontroll.

http://farm8.staticflickr.com/7317/8979863889_66889501c5_b.jpg

jo men det är gästanvändaren jag talar om (dvs den standard användaren för gäster för att enbart komma åt safari) och inget gästkonto jag själv skapat.

det var ytterst märkligt för att i förra versionen av ML så gick det ej att ens överhuvudtaget se gästanvändaren vid inloggningsrutan när man har kryptering (filevault 2) aktiverat.

men nu efter uppdateringen så funkar det alltså fint att logga in som gästanvändare.

undercover är inget man lägger in på gästanvändaren, man lägger in det på admin-kontot (mitt konto) och sedan räcker det att gästanvändaren loggar in och ansluter till wifi så börjar den hämta in information åt mig vid eventuell stöld.

därför det blev lite kluvna känslor då gästanvändarkontot inte fungerade ihop med kryptering innan då jag använder mig av undercover.
och det är just därför som jag blev så glad vid denna uppdateringen när de nu fixat så att man kan använda både kryptering och gästanvändare.

"Födelsedagar i Kalender visas nu korrekt i vissa tidszoner"

Varför inte se till att det fungerar i samtliga tidzoner i stället för bara vissa

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-06-08 16:40

De måste ju spara något till 10.8.5 ?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-06-10 07:50
Ursprungligen av json:

... snip snip ...

Förhoppningsvis har 10.8.4/iTunes 11.0.4 fixat wifi sync som inte funkat mer än ett par dar i stöten över ett halvår nu.

Och nej, wifi sync funkar inte med dessa uppdateringar heller.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Läste att iOS-simulatorn skulle funka kasst under 10.8.4 men inget jag märkt av, men å andra sidan kör jag inte några tyngre saker i den...

Jodå den krånglar... oftast går det bara att köra en gång sedan måste jag starta om simulatorn.
Lätt irriterande.

Jag kan inte längre hitta Wi-Fi Diagnostics. Är det jag som är blind, eller har den försvunnit från /System/Library/CoreServices/ ?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-06-10 18:08
Ursprungligen av SnowFlax:

Jag kan inte längre hitta Wi-Fi Diagnostics. Är det jag som är blind, eller har den försvunnit från /System/Library/CoreServices/ ?

Nej den verkar vara borta. Jag hade den liggandes i docken men nu är det bara ett frågetecken där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-11 22:50

Verkar som ett inlägg från mig försvunnit.

Men nu har synk mot kalendern i Exchange kommit igång. Vet inte varför det inte fungerade på en gång. För mig säger jag ÄNTLIGEN! Nu kan jag använda min (privata) MBA fullt ut som jobbdator. Otroligt skönt. Jag är väldigt glad för detta!

Ursprungligen av xms67:

Verkar som ett inlägg från mig försvunnit.

Men nu har synk mot kalendern i Exchange kommit igång. Vet inte varför det inte fungerade på en gång. För mig säger jag ÄNTLIGEN! Nu kan jag använda min (privata) MBA fullt ut som jobbdator. Otroligt skönt. Jag är väldigt glad för detta!

Kör ni BYOD? : )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-12 20:04
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Kör ni BYOD? : )

Tyvärr inte... Men jag kör med min egen MBA. Vi/jag tvingar alla anställda in i Windowsmiljö så det känns lite fel att själv då köpa en MBA på firman..:)

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-06-15 19:59
Ursprungligen av SnowFlax:

Jag kan inte längre hitta Wi-Fi Diagnostics. Är det jag som är blind, eller har den försvunnit från /System/Library/CoreServices/ ?

Håll ner Alt och klicka på WiFi i menyraden!

Ursprungligen av jas:

Håll ner Alt och klicka på WiFi i menyraden!

Tack så mycket!

1
Bevaka tråden