Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC: Tunnare Retina Macbook Pro och förbättrade mikrofoner på Macbook Air

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple förväntas visa upp nya modeller av Macbook under WWDC nästa vecka. En analytiker tror det blir lite tunnare modeller av Macbook Pro än tidigare utrustade med Intel Haswell och en full-HD kamera fram för Facetime.

Läs hela artikeln här

Ser fram emot en eventuellt tunnare Macbook Pro Retina. Överväger att uppgradera från Air till en sådan inom de närmaste veckorna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-06-03 16:06
Ursprungligen av maskh:

Ser fram emot en eventuellt tunnare Macbook Pro Retina. Överväger att uppgradera från Air till en sådan inom de närmaste veckorna.

Jag med, en tunnare retina och airen börjar kännas överflödig. I övrigt vill jag se 1080p i macbook air för i så fall blir det uppdatering!

Det är ju inte så att man någonsin tackar nej till hårdvaruuppgraderingar, men när hade någonsin Facetime-kameran någon inverkan på bildkvaliteten? Tror inte att jag någonsin fått ut mer än macroblockad VGA vid Skype, Facetime eller någon liknande tjänst...

Därför att det skall se bra ut när Cook facetimar Al Gore under Keynoten. Via fast gigabitlina förstås...

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Det är ju inte så att man någonsin tackar nej till hårdvaruuppgraderingar, men när hade någonsin Facetime-kameran någon inverkan på bildkvaliteten? Tror inte att jag någonsin fått ut mer än macroblockad VGA vid Skype, Facetime eller någon liknande tjänst...

Kan inte påstå att det skulle vara dålig bild på Macbook Pro 17 / iPhone 4 kombinationen som vi använder ibland.
I dagsljus är det mycket bra bild, i ett släck rum mitt i natten blir bilden dålig, men fullt användbar endast i skärmens ljus.
Men givetvis är Facetime mycket beroende på nätverken som är inblandade.

Ursprungligen av dofree:

Men givetvis är Facetime mycket beroende på nätverken som är inblandade.

Det är ju det jag menar: det faller på internet.

Och då har vi ju "alla" bra uppkoppling vid det här laget. Det kan nog hända att man haft bra bild någon gång. Men de dåliga upplevelserna överväger.

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Det är ju det jag menar: det faller på internet.

Och då har vi ju "alla" bra uppkoppling vid det här laget. Det kan nog hända att man haft bra bild någon gång. Men de dåliga upplevelserna överväger.

Jag har inte provat något bättre program för telefon med bild, så det är ju ganska troligt att nätkapaciteten måste upp några snäpp.
Eller köra med mindre bild, vilket ju inte är kul. Skype blir bra i dagsljus, men har inte testat det under mörka förhållanden.
Funktionen använd på ett lokalt nätverk är dock inte att klaga på, så vi få låta lokala nätanvändare använda det till Internet har skruvats upp lite.

Ursprungligen av k-dog:

Jag med, en tunnare retina och airen börjar kännas överflödig.

Priset kommer fortfarande att vara en viktig skillnad, så ur apples perspektiv kommer MBA knappast bli överflödig i första taget.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-06-16 11:37

iOS-enheterna säljs ju i betydligt större upplagor!

Men runt 35.000 MacBooks/dag året om är väldans imponerande, man fattar liksom inte riktigt hur det går till. Säg att de arbetar 5 dagar/vecka, ingen semester, vilket ger 50.000 enheter/dag, 4000/tim vid 12 tim arbetsdag, närmare 70/min.

Hur lång tid tar det laserskära ett chassie? Hur många skärmaskiner behövs?

1
Bevaka tråden