Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro dör när lightning kontakten sätts i.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2013-06-03 18:45

Hej!

Min Macbook Pro (2011) dör när jag sätter i en hdmi-ut adapter i Lightning-uttaget (för visst heter det så?).
Det har funkat klockrent hela tiden, men nu dör hela datorn så fort den adaptern ansluts.
Det mest troliga lär väl vara att något åkt snett inne i själva maskineriet? Någon som haft liknande problem?

Ursprungligen av vidner:

...sätter i en hdmi-ut adapter i Lightning-uttaget (för visst heter det så?)...

Nej, du menar nog Thunderbolt.

Lightning är kontakten i iPhone/iPad.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-06-03 23:05

Är det en Apple original eller en billigare kopia (adaptern alltså)?

Ursprungligen av vidner:

Hej!

Min Macbook Pro (2011) dör när jag sätter i en hdmi-ut adapter i Lightning-uttaget (för visst heter det så?).
Det har funkat klockrent hela tiden, men nu dör hela datorn så fort den adaptern ansluts.
Det mest troliga lär väl vara att något åkt snett inne i själva maskineriet? Någon som haft liknande problem?

Säker på att datorn dör och inte bara sätter den "andra" skärmen som förstaskärm?

Ursprungligen av vidner:

Hej!

Min Macbook Pro (2011) dör när jag sätter i en hdmi-ut adapter i Lightning-uttaget (för visst heter det så?).
Det har funkat klockrent hela tiden, men nu dör hela datorn så fort den adaptern ansluts.
Det mest troliga lär väl vara att något åkt snett inne i själva maskineriet? Någon som haft liknande problem?

Är det bara när adaptern sätts i eller sitter det något i andra ändan också (skärm/tv alltså)?
Om så är fallet så kan det handla om taskig jordning. Jag hade samma problem med en 2010 MB pro och gissar på att det gick en stor ström i inkopplingsögonblicket och att denna sänkte nätdelen på datorn.

Om det är när du kopplar in adaptern utan kabel- se till att alla kontakter är rena. Testa med en annan orginal-adapter. Och undvik att använda den adapter som knäcker din MB!

1
Bevaka tråden