Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Designer från Jawbone visar upp det smarta låset August

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det smarta låssystemet August är ett unversallås som fungerar ihop med exempelvis en Iphone via Bluetooth och gör vanliga nycklar onödiga.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-05-31 13:53

Mer troligt runt 2000:-

Intressant grej hursom, undrar hur säkert det är bara.

Ursprungligen av Redaktionen:

Det smarta låssystemet August är ett unversallås som fungerar ihop med exempelvis en Iphone via Bluetooth och gör vanliga nycklar onödiga.

Läs hela artikeln här

Här är en liknande pryl som verkar lättare att installera: https://lockitron.com/preorder

Gäller att inte glömma mobil-laddaren hemma...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-06-01 11:58
Ursprungligen av matssoderstrom:

Här är en liknande pryl som verkar lättare att installera: https://lockitron.com/preorder

Jag mailade dem och de verkade inte kompatibla med den standard av fyrkantpinnen vi har i Sverige. Någon som vet om vi har en egen standard, eller är det lika i t ex Europa?

Ursprungligen av kenjon:

Jag mailade dem och de verkade inte kompatibla med den standard av fyrkantpinnen vi har i Sverige. Någon som vet om vi har en egen standard, eller är det lika i t ex Europa?

Lockitron verkar fästa över vredet på insidan. Det borde passa även svenska lås. Jag skickade ett foto till dem med mitt lås. Får se vad de svarar. Inte lika snygg kanske men funktionen verkar vara densamma.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-06-01 12:27

Jag trodde det också, men de svarade att det inte funkade utan modifikation.

Fick för mig att dom flesta i Sverige har ett extra lås - typ 9-tillhållarlås. Då blir det ändå nycklar. Förlorar inte idén lite av det praktiska då ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-06-03 12:53

Det gäller väl i så fall lägenheter?
Ingen av mina IT-intresserade vänner har det.

Ursprungligen av adress@mac:

Fick för mig att dom flesta i Sverige har ett extra lås - typ 9-tillhållarlås. Då blir det ändå nycklar. Förlorar inte idén lite av det praktiska då ?

Uppfinnaren i "Lorry" hade nog svarat: ..Tänkte inte på det..

  • Medlem
  • Sandviken
  • 2013-06-03 14:03
Ursprungligen av M. Sundbom:

Gäller att inte glömma mobil-laddaren hemma...

Om Apple började med NFC istället så skulle tillverkarna kunna använda sig av den tekniken istället, då skulle man kunna få laddning om batteriet var slut. 1 av 2 problem löst!

Ursprungligen av kenjon:

Jag mailade dem och de verkade inte kompatibla med den standard av fyrkantpinnen vi har i Sverige. Någon som vet om vi har en egen standard, eller är det lika i t ex Europa?

Fyrkantsspinne hade man på 50-60 talet i Svenska lås, om du nu inte har en vredskylt för då är det fyrkantspinne (Assa 2000 eller Entré)
vi har en egen standard på vredmedbringare, ev så kan vissa nordiska länder köra samma på en del lås

kollade lite på deras bilder och "medbringarproblemet" går ju att lösa på enkelt sätt
värre med hålbilden för skruvarna som är annorlunda, men man kan ju tillverka en mellandistans för montaget

sedan är frågan hur stor vridning du kan få på vredet
360 grader eller 90 har vi ju på dom flesta Svenska låstyper

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-06-16 17:04
Ursprungligen av adress@mac:

Fick för mig att dom flesta i Sverige har ett extra lås - typ 9-tillhållarlås. Då blir det ändå nycklar. Förlorar inte idén lite av det praktiska då ?

Går väl bra ha två August!

@Kenjon: Det vanligt med extralås även till villor.

Dörren i videon hade dessutom ett tredje lås nere vid golvet, måste vara NY;-P

1
Bevaka tråden