Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad mini 3G från USA

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härryda
  • 2013-06-02 21:44

Jag har sökt överallt och jag hittat olika svar överallt. Så jag testar en ny tråd. Jag åker till New York i sommar och tänkte köpa mig en iPad mini och är inne på 3G modellen, eller ja egentligen 4G men de fungerar inte i Sverige. Någon som varit i USA och köpt köpte en iPad eller någon som med säkerhet vet hur det funkar? Fungerar 3G versionerna i Sverige, är dom olåsta? Vilken version AT&T eller Sprint/Verizion?

Huruvida dom är operatörslåsta eller inte och är anpassad för se svenska banden är väl vettigast att du kollar med dem du ska köpa den av?

Eller efterfrågar du av vilka du ska köpa den av?

  • Medlem
  • Härryda
  • 2013-06-02 23:57

Ja men efter som jag nu ställde frågan på ett forum här i Sverige innan jag åker kan ju ha något med att göra att jag önskar skaffa mig information om hur det generellt är med just iPad's från USA innan jag åker dit och frågar dom. Annars hade jag väll inte ställt frågan här.

Ursprungligen av Nixe:

Ja men efter som jag nu ställde frågan på ett forum här i Sverige innan jag åker kan ju ha något med att göra att jag önskar skaffa mig information om hur det generellt är med just iPad's från USA innan jag åker dit och frågar dom. Annars hade jag väll inte ställt frågan här.

Poängen med mitt svar att detta beror helt och hållet på vart du köper den. Båda finns att köpa i USA.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-03 00:49

De som säljs i Apples affärer är olåsta. Det är AT&T modellen du ska ha för att det ska funka i Sverige med 3G (och 4G runt Stureplan/Kungsträdgården i Stockholm).

Ursprungligen av Nixe:

...Fungerar 3G versionerna i Sverige, är dom olåsta? Vilken version AT&T eller Sprint/Verizion?

Ja, om du köper AT&T-modellen så funkar de i Sverige.
Inga iPads är operatörslåsta.

  • Medlem
  • Härryda
  • 2013-06-03 09:11

Tack toobe och Jesper Ohlsson för era svar. Jag tänkte köpa den i en Apple Store eftersom priserna verkar vara dom samma på AppleStore som bestbuy osv. På vissa forum sägs det att det är Verizion modellen man ska ha, någon som vet skillnaden? Inte för att jag inte tror på er att det är AT&T modellen, mest nyfiken bara.

Har någon sprungit på problem att köpa en 3G platta i USA utan dataplan?

@Nixe, Det finns 2 modeller, A1454 och A1455.
Kolla här på [url="http://www.apple.com/se/ipad-mini/specs/"]Apple's iPad mini-sida [/u]och se vilken som har stöd för nätverk som din operatör använder.

Mer info; http://www.apple.com/ipad/LTE/

  • Medlem
  • Härryda
  • 2013-06-25 21:40

Tack, det verkar helt enkelt modell A1455 som jag ska ha.

Jag funderar på att skaffa något slags kontantkort för surf och använda under tiden jag är i USA. Någon som känner till hur det fungerar och kan rekommendera något?

1
Bevaka tråden