Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökmotorer

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-06-02 23:01

För någon vecka sedan beställde jag en skateboard. Sedan dess har det börjat dyka upp annonser, på olika sajter jag varit inne på, som antingen har med skateboard att göra eller som varit annonser från hemsidan jag köpte brädan från. Är detta tillfälligheter eller ligger det matchande och riktande annonsering bakom?

Troligtvis är det länkat till ditt köp.

Skulle gissa på att du har godkänt att sidan får använda dina uppgifter för reklamutskick, och/eller sälja dem vidare. Det är nog vettigast att du kollar med dom.

Annars finns det nog inte så mkt att göra förutom att markera dem som spam antar jag.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-06-02 23:53

Nu menar jag inte att jag fått mail. Nej, jag menar så här:
Jag är inne på w3schools.com och ta mej tusan är det inte en reklambanner från sportamore högs upp. Dessutom är det ytterligare en reklamannons till höger från Neo4j. Jag var inne på neo4j:s hemsida förut idag. Har inte varit det förut och har heller varken hört eller sett neo4j före idag.
Nåt konstigt är det här allt.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-06-03 00:09

Och nu en annons från ett annat företag. Bara för att jag var inne på deras hemsida nyss. Ja minsann, om ni visste om detta så cred till er. Jag har anat det ett tag, nu är det ett faktum. Kan man stänga av det här på något sätt?

Ja, beror på vilken webbläsare du använder. Googla på adblock och noscripts/notscripts.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-06-03 00:37

Wow! Okej, men det intressanta är ju hur 17 sportamores banner kom in på w3schools hemsida? Har sportamore köpt reklamutrymme hos w3schools eller?

Ursprungligen av KOL:

Wow! Okej, men det intressanta är ju hur 17 sportamores banner kom in på w3schools hemsida? Har sportamore köpt reklamutrymme hos w3schools eller?

Nej, man använder tjänster som Tradedoubler, Google ads t.ex.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-06-03 07:17
Ursprungligen av KOL:

Nu menar jag inte att jag fått mail. Nej, jag menar så här:
Jag är inne på w3schools.com och ta mej tusan är det inte en reklambanner från sportamore högs upp. Dessutom är det ytterligare en reklamannons till höger från Neo4j. Jag var inne på neo4j:s hemsida förut idag. Har inte varit det förut och har heller varken hört eller sett neo4j före idag.
Nåt konstigt är det här allt.

Antagligen kör dessa sidor Google ads. Google vet vilka sidor du har besökt och anpassar reklamen därefter. Inget nytt under solen. Men ganska creepy.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-06-03 08:21

Ja absolut. Tack för era svar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-06-03 09:21

I just ett sådant här fall kan Radera Cookies hjälpa, men så klart bara tillfälligt då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-03 13:09

Du kan prova att använda Ghostery, den finns för de flesta webbläsare och kan användas för att blockera annonser m.m.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-06-03 13:18

Var glad att du får relevant reklam riktad till dig.

1
Bevaka tråden