Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Video i Powerpoint blir bara vit.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har gjort en presentation i Powerpoint. I sista steget ska jag lägga in ett videoklipp, men när jag lägger in detta blir det bara en vit ruta. Den förstår att det är en film för play-knappen finns men blir ingen video.

Skulle verkligen behöva hjälp, det är till mitt examensarbete.

Vilken version av Powerpoint handlar det om?

Och vilket operativsystem? Gäller det Windows? Du har ju lagt tråden i forumet för "Övriga operativsystem".

Vilket filformat har du på videoklippet? MP4, AVI, osv?

Powerpoint 2011 for mac, jag kör mac och senaste ML ,Det är AVI.

Funkar filmen i Quicktime Player? Om inte, är steg ett att konvertera filmen till ett format som QT stöder.

Sedan brukar PPT vara väldigt kinkigt med vilket format som stöds. Och tro sedan inte att alltihop funkar när du flyttar över presentationen till Windows och/eller annan version av Powerpoint...

Ursprungligen av Ludde57:

Det är AVI.

Använd Handbrake (eller något annat liknande program) och konvertera filmen till MP4, så ska det nog funka mycket bättre.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-05-30 12:03

Installera Flip4Mac så ska de funka sen

Ursprungligen av kladda:

Installera Flip4Mac så ska de funka sen

Nja, AVI-filer kan innehålla många olika sorters videoformat. Det är inte säkert att Flip4Mac kan hantera den.

För att kunna spela alla AVI-filer så är nog Perian bättre, tror jag.

Men även om det funkar med Flip4Mac (eller Perian), så är det ju bara lokalt på den datorn. Om man t.ex vill visa Powerpoint-presentationen på en annan Mac, som saknar Flip4Mac (eller Perian), så blir det ju problem igen.

Så jag röstar nog ändå på att konvertera filmen till ett videoformat som alla (eller åtminstone nästan alla) datorer kan visa - utan att det behövs några tilläggsprogram.

Tack som f*n killar! Det funkar!

Ursprungligen av Ludde57:

Tack som f*n killar! Det funkar!

Vad funkar? Konverterade du filmen, eller installerade du tilläggen?

Jag använde handbrake, funkade perfekt. Ett lätt program dessutom!

1
Bevaka tråden