Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cook: Jony Ive jobbar på IOS 7

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple kommer att visa upp IOS 7 för omvärlden under sin utvecklarkonferens WWDC den 10 juni. Apples vd Tim Cook avslöjade mycket litet under All Things D11-intervjun under tisdagskvällen.

Läs hela artikeln här

Det är tur att rykten sällan är 100% säkra

Ursprungligen av Mymac4ever:

Det är tur att rykten sällan är 100% säkra

Ja just svart, vitt och platt låter inte så kul utan att ha sett några skisser i alla fall.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Ja just svart, vitt och platt låter inte så kul utan att ha sett några skisser i alla fall.

Ja, det blev ju ett ramaskri när de tog bort färgerna i sidospalten i fönstret i Findern. Rent svart/vitt tror jag inte på. Vår kropp (ögon) är ju utvecklad för att vi skall ha färger och då skall man inte jobba mot naturen! Vi upptäcker ikonerna mycket snabbare om de har färger och dessutom är det behagligare med färger och man känner sig gladare med färger.

Jag vill ha lite färger, ungefär som i iTunes…

Platt design gillar jag inte heller… helst skulle jag vilja ha lite äkta 3D-aktigt utseende, ikonerna flyter ovanpå bakgrunden och liknande. Klickar man på en ikon tappar den "höjd", så länge fingret är på ikonen och återtar sin "höjd" igen när fingret är borttagen från glaset.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-29 15:24

Kan svart och platt vara fejk? Man har spridit ut ett rykte för att förvirra när det istället går åt andra hållet?

Tycker inte det är lönt att spekulera. Vi vet om två veckor. Svart och platt är ett rykte, men även om det är sant är det svårt att gissa sig till hur det kommer att bli. Jag vet bara att Ive inte har gjort några fula prylar de senaste åren...

  • Medlem
  • International user
  • 2013-05-29 22:28

Svart och vitt blir det inte, det syns ju tydligt på WWDC-loggan.

Ursprungligen av zappee:

Svart och vitt blir det inte, det syns ju tydligt på WWDC-loggan.

Fast ska man läsa in nåt i loggan kan man ju gå så långt att formen(rundade fyrkanter) antyder en ny device, i regnbågens alla färger, o de romerska siffrorna i årtalet att det handlar om en klocka

Ursprungligen av Mymac4ever:

Fast ska man läsa in nåt i loggan kan man ju gå så långt att formen(rundade fyrkanter) antyder en ny device, i regnbågens alla färger, o de romerska siffrorna i årtalet att det handlar om en klocka

Färgerna på nya iPhone och rundarna hörn är lite av nya designen på det svarta och vita.

Ursprungligen av maskh:

Färgerna på nya iPhone och rundarna hörn är lite av nya designen på det svarta och vita.

Jag har det!!! Färgerna betyder att iPhone 5S kommer i vitt, svart, rött, gult, blått, grönt, lila, brunt och rosa med runda hörn. Skärmen blir däremot monokrom med e-ink! Kom ihåg vem som sa det först!

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple kommer att visa upp IOS 7 för omvärlden under sin utvecklarkonferens WWDC den 10 juni. Apples vd Tim Cook avslöjade mycket litet under All Things D11-intervjun under tisdagskvällen.

Läs hela artikeln här

Svart-vitt & platt - Det låter nice!

Windows nya mobil-interface är snyggt, men är inte så värst bra. Inte pga. 2D utan allmänt förvirrande och inte så snabbt som iOS. Apple kommer inte att göra ett fulare eller sämre gränssnitt. Aldrig. Nu tror jag inte att Ives tappar färgen helt heller, långt från. Inte heller 3D, men lite mer 2D skadar absolut inte. Många appmakare gör skitfula ikoner och eftersom hela systemets upplevelse bygger på ikoner så är det väldigt viktigt hur de ser ut. Jag organiserar mina appar efter färg och utseende mestadels.

Jag är så less på kladdiga 3D-blaffor. Det var jag från första början. Världens fulaste -->

1
Bevaka tråden