Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se hela intervjun med Tim Cook från D11

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under tisdagen pratade Apples vd Tim Cook under strax över en timme med Walt Mossberg och Kara Swisher på All Things D11. Se hela intervjun här.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-29 19:45

Tim känns lite stel, undvikande och oinspirerade dessvärre.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-29 20:04
Ursprungligen av Erik.dv:

Tim känns lite stel, undvikande och oinspirerade dessvärre.

Undvikande kanske inte är så konstigt om han inte vill avslöja så mycket?
Stel? Ska han hjula och dra vitsar?
Jag tycker han inger förtroende och är stabil.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-29 20:12

Inte bara avslöja eller inte avslöja, han kringgår frågan om att Android tar marknadsdelar osv. Sedan har nog omvärlden en för hög idé om hur mycket Apple kan innovera.

- Bolaget "räddas" från konkurs
- Bolaget evolutionernar ett operativsystem över en 15 års-period
- Bolaget revolutionerar video-redigering
- Bolaget revolutionerar musik-spelaren
- Bolaget revolutionerar den moderna smart-phonen
- Bolagat revolutionerar den moderna paddan

Jag tror man pga detta har kanske lite för höga förväntningar. Men de kändes ändå undvikande.

Cook är mer bolagsman än "visionär" och det är kanske lite den magin som försvann med Jobs.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-29 20:20
Ursprungligen av Erik.dv:

Inte bara avslöja eller inte avslöja, han kringgår frågan om att Android tar marknadsdelar osv.

Och vad ska han svara på det tycker du?
Jag tycker Apple har klargjort tydligt att dom inte jagar marknadsandelar utan målet är att tillverka bra produkter.
Om sen marknadsandelarna ökar är det säkert inte negativt.

Men att säga att han var stel är inte rättvist för som du säger är Tim mer en bolagsman är en kopia av Jobs

Ursprungligen av lappen71:

Jag tycker Apple har klargjort tydligt att dom inte jagar marknadsandelar utan målet är att tillverka bra produkter.
Om sen marknadsandelarna ökar är det säkert inte negativt.

Undrar vad Apple gör på på börsen isåfall om målet är att tillverka bra produkter och inte vinna marknadsandelar?

Klart han säger så när det ser ut som det gör och har förlorat marknadsandelsracet kapitalt på telefoner.
Aktiekursen talar väl sitt tydliga språk om det anser jag.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-29 21:01
Ursprungligen av keptang:

Undrar vad Apple gör på på börsen isåfall om målet är att tillverka bra produkter och inte vinna marknadsandelar?

Klart han säger så när det ser ut som det gör och har förlorat marknadsandelsracet kapitalt på telefoner.
Aktiekursen talar väl sitt tydliga språk om det anser jag.

Sen när har närvaron på börsen koppling till marknadsandelar?

Ursprungligen av lappen71:

Sen när har närvaron på börsen koppling till marknadsandelar?

Läs, Apple Should Be Furious That It Has Such A Tiny Sliver Of The Smartphone Market.

För övrigt så blev intervjun bättre ju längre tiden led, Tim var väldigt stel i början men bättrade sig tycker jag.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-29 21:13
Ursprungligen av keptang:

Läs, Apple Should Be Furious That It Has Such A Tiny Sliver Of The Smartphone Market.

För övrigt så blev intervjun bättre ju längre tiden led, Tim var väldigt stel i början men bättrade sig tycker jag.

Jag frågade vad det är som gör att närvaron på börsen gör att marknadsandelarna ökar?
För det är så jag tolkar ditt inlägg att du menar.

Marknadsandelar och börsen hänger inte med automatik ihop. Det Apple mest av allt måste göra är att tjäna pengar. Och det gör de. Med råge.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-29 21:43
Ursprungligen av Capeman:

Marknadsandelar och börsen hänger inte med automatik ihop. Det Apple mest av allt måste göra är att tjäna pengar. Och det gör de. Med råge.

Håller med och sen kan jag inte se fördelarna med att sänka priset och utöka modell sortimentet på telefoner såsom Samsung gör.
Ska Apple gå tillbaka till en affärsmetod som inte fungerade och nära gjorde att dom gick under?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-06-01 20:17
Ursprungligen av keptang:

Undrar vad Apple gör på på börsen isåfall om målet är att tillverka bra produkter och inte vinna marknadsandelar?

Klart han säger så när det ser ut som det gör och har förlorat marknadsandelsracet kapitalt på telefoner.
Aktiekursen talar väl sitt tydliga språk om det anser jag.

Det är väl ganska givet att de inte jagar marknadsandelar, annars hade de gjort en Samsung och spytt ut mobiler i alla former.
Att de är på börsen har inget med marknadsandelar dock.

1
Bevaka tråden