Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig Apple mus

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte höra vad ni tycker om mössen.
Själv har jag den som hängde med, valde den med sladd då jag tänkte att den skulle vara bättre än en batteridriven.
Men den lilla scrollbollen höll inte länge, Har väl haft musen i ca 2-3 år men tror att scrollet försvann ganska fort.
Såg någonstans att man skulle vända på musen och rulla den mot ett papper, fungerade ett litet tag efter det men nu har den gätt upp helt.
Är era möss lika kinkiga eller har jag fått ett måndagsexemplar?

De där gamla mössen var rätt dåliga. Jag ersatte min med först en Magic Mouse som var helt klart bättre och sen en Magic Trackpad som var ännu bättre.

Får kanske uppdatera lite då. har faktiskt en Magic Trackpad, men jag är så van vid mus att jag nästan föredrar det:P
Trött på att batterierna tar slut så fort också.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-05-27 17:55

En lösning på batteriproblemet.

http://www.mobeetechnology.com

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-05-27 18:30
Ursprungligen av Utstrand:

Är era möss lika kinkiga eller har jag fått ett måndagsexemplar?

Alla "Mighty Mouse" med den lilla scroll-bollen blir sådana. En felkonstruktion som kommer bli långt mer ovanligare på museerna än Apples allra första mus eftersom de förr eller senare åker rakt in i väggen med en väldig fart.

Ursprungligen av kenjon:

En lösning på batteriproblemet.

http://www.mobeetechnology.com

Det där verkade ju vara en fiffig sak:)

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-05-28 06:42

Har för mig att det blev ännu bättre om man tog en våt trasa eller handduk och rullade musen på (upponer), det var bättre än en torr.

Ursprungligen av Utstrand:

Tänkte höra vad ni tycker om mössen.
Själv har jag den som hängde med, valde den med sladd då jag tänkte att den skulle vara bättre än en batteridriven.
Men den lilla scrollbollen höll inte länge, Har väl haft musen i ca 2-3 år men tror att scrollet försvann ganska fort.
Såg någonstans att man skulle vända på musen och rulla den mot ett papper, fungerade ett litet tag efter det men nu har den gätt upp helt.
Är era möss lika kinkiga eller har jag fått ett måndagsexemplar?

Den hade varit mycket bättre om man enkelt kunde ta bort kulan för rengöring, som man gjorde på Apples första mus. Förutom att göra ren själva ytan på kulan då och då (den ska vara sträv inte blank), så brukar jag trycka in en 5-7 mm bred remsa kopieringspapper mellan kulan och plasten och dra runt lite och sedan blåsa rent med luft på burk. Gör man det lite då och då så funkar den oftast ganska bra.

När det gäller Magic Mouse, så är idén fantastisk, men drivrutinen skulle må bra av att städas upp ordentligt och få fler inställningar. Den funkar som regel bättre vid surfning och textbearbetning än den gör i rit- och grafikprogram, där den ofta är ganska neurotisk och spattig av sig, som kan vara både frustrerande och irriterande.

+1 på att Magic Mouse är totalt oanvändbar till CAD...

Ursprungligen av johan_tanying:

+1 på att Magic Mouse är totalt oanvändbar till CAD...

Håller med till viss del, både för CAD och typ Photoshop. Dock kan man minska kaoset en hel del genom att experimentera med inställningarna, exempelvis stänga av eftersläpningen vid användning av scrollfunktionen, som man ärvt från iPhone och som är bra där. För säkerhets skull finns inte alla inställningar till musen under "Mus" i Systeminställningar, som man skulle kunna tro, utan också under "Hjälpmedel". Som sagt, fixa till drivrutinerna Apple!

1
Bevaka tråden