Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac bildskärm är inzoomad/förstorad

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Igår efter att jag kollat på ett youtube klipp och stängde ner helskärmsläget så var alla ikoner, docken, menyerna längst övre raden samt alla program jag öppnar förstorade, det ser ut som att jag är har zoomat in skärmen.
Nu till problemet, jag har inte aktiverat möjligheterna till att zooma in eller ut. När jag aktiverar möjligheterna att göra det så kan jag zooma in mer men ej ut.
Jag har även varit inne på bildskärmar i systeminställningar och där är alternativet "bäst anpassad för inbyggd skärm" (eller liknande formulerat) markerat. Vid ett försökt att manuellt välja upplössning så kan jag välja alternativen 800 x 600 alt. 1024 x 640 enbart.

Jag har även kört en teknisk felsökning så det är ej fel på hårdvaran.

Jag skulle verkligen uppskatta all hjälp och support jag kan få.

Tack på förhand!

Vilken iMac-modell är det?
Vilken version av OS X?

Vad menar du med att du har gjort en "teknisk felsökning"?
Har du startat om?
Har du provat att återställa NVRAM/PRAM? (http://support.apple.com/kb/HT1379?viewlocale...)

Hej!
Dåligt formulerat. Menar att jag startat ett test utav hårdvara. "cmd+ d" vid uppstart utav datorn.
Det är ene intel iMac med retina skärm 27' med os x 10.8.3

Ja jag har gjort en återställning av NVRAM/PRAM 2gg men det blir ingen skillnad vid uppstart.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-05-26 08:03
Ursprungligen av Larssonjoakim:

Hej!
Dåligt formulerat. Menar att jag startat ett test utav hårdvara. "cmd+ d" vid uppstart utav datorn.
Det är ene intel iMac med retina skärm 27' med os x 10.8.3

Ja jag har gjort en återställning av NVRAM/PRAM 2gg men det blir ingen skillnad vid uppstart.

När kom iMac 27" med Retinaskärm?
Det har jag missat.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-05-26 10:20

Är det samma problem om du loggar in på en annan användare?

1
Bevaka tråden