Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En önskelista för IOS 7

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Frederico Viticci på Macstories har skrivit en önskelista för IOS 7. Det har gått många rykten om den nya plattare designen, men han önskar sig istället flera funktionsförbättringar.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Frederico Viticci på Macstories har skrivit en önskelista för IOS 7. Det har gått många rykten om den nya plattare designen, men han önskar sig istället flera funktionsförbättringar.

Läs hela artikeln här

Känns lite som android inställningar till en iphone. Dock om det blir såhär kommer jag börja köra iphone igen. Android är bra men ibland buggigt. Dock så vill jag ha en iphone som är lika stor som min galaxy note 2a då kan vi prata köp iaf.

Men genvägar till wifi helst i dropdown menyn pls.

Ursprungligen av Yellowtown:

Känns lite som android inställningar till en iphone. Dock om det blir såhär kommer jag börja köra iphone igen. Android är bra men ibland buggigt. Dock så vill jag ha en iphone som är lika stor som min galaxy note 2a då kan vi prata köp iaf.

Men genvägar till wifi helst i dropdown menyn pls.

Själv tyckte jag nästan varje punkt var lik Android.

Nästan inget av det där skulle jag ha på min önskelista. Kändes lite... Meh.

Ursprungligen av Mattias Rådström:

Själv tyckte jag nästan varje punkt var lik Android.

Jo va lite det jag menade!

Har dock ingen aning om google uppdaterar kartorna? ligger inte dom på servrar? även hos Apple?

Ursprungligen av Redaktionen:

Vad önskar du dig av IOS 7?

Saker jag kommer på så här på rak arm...
Önskelista:

  • Ny design.

  • Fleranvändarsystem.

  • Kunna placera appar och mappar som jag vill på en sida t.ex. ha ett tomt mellanrum i rutnätet.

  • Någon typ av filhantering, snälla Apple.

  • Möjlighet att låta hemskärmen lysa upp vit vid fototillfället (som en blixt) då man fotar med frontkameran i dåliga ljusförhållanden.

  • Filma/fota med båda kamerorna samtidigt.

  • Möjlighet att skapa genvägar av inställningar.

  • Möjlighet att välja tredjepartsappar som "default apps".

  • Aktiva ikoner.

  • Gäst/barninloggning.

  • Möjlighet att stänga av GameCenter helt.

  • SIRI på svenska.

  • Låt fotoappen visa metadata.

  • Möjlighet att sätta automatisk programuppdatering.

  • Spamfilter till mailappen.

  • Stöd för fler videoformat.

  • Möjlighet att sömnlöst ringa gratis mellan iPhones på samma sätt som med iMessage för SMS.

  • Låt tidtagaruret synas på den låsta skärmen.

  • Möjlighet till olika språkinställningar för olika appar och delar av appar.

  • Möjlighet att stänga alla aktiva program samtidigt.

  • Gör ”senaste”-listan i telefonappen betydligt längre.

  • Fler Emoji-symboler.

  • Möjlighet att blocka mobilnummer helt.

  • Sätta påminnelser ihopkopplade med GPSen.

  • Möjlighet att ”snooza” i kalenderappen.

  • Mer avancerad miniräknare med grafmöjligheter.

  • Möjlighet att ställa in så att iOS automatiskt stänger av/pausar "Notifications" under ett pågående samtal.

  • Veckonummer i kalendern.

  • Fler påminnelse möjligheter i kalenderappen.

  • Möjlighet att gruppera kontakter direkt i iOS.

  • "Pull down" för att uppdatera sidan i Safari.

  • Möjlighet att sätta lösenord på enskilda appar eller mappar.

  • Möjlighet att sätta tidningsappen i en mapp.

  • Möjlighet att byta namn på appar.

  • Bort med 50MB spärren för program via mobildata.

Senast redigerat 2013-05-10 16:34

This Is What Jony Ive Dreams iOS 7 Should Be [Video]
http://www.cultofmac.com/226964/this-is-what-...

A Realistic Idea Of What iOS 7 Will Actually Look Like
http://www.cultofmac.com/227034/a-realistic-i...

Ursprungligen av Chaosstar:

This Is What Jony Ive Dreams iOS 7 Should Be [Video]
http://www.cultofmac.com/226964/this-is-what-...

A Realistic Idea Of What iOS 7 Will Actually Look Like
http://www.cultofmac.com/227034/a-realistic-i...

Den översta såg jag häromdagen - kändes inte direkt realistisk. Den undre kändes väl lite mer trovärdig, men det var mest bara en massa bilder på andra appar och deras designelement. Och en nydesignad ikon.

Ursprungligen av Capeman:

Den översta såg jag häromdagen - kändes inte direkt realistisk. Den undre kändes väl lite mer trovärdig, men det var mest bara en massa bilder på andra appar och deras designelement. Och en nydesignad ikon.

Den övre har ett jättefel. Att sätta slide-to-unlock högst upp på skärmen är en rejäl försämring. Mycket svårare att hantera telefonen med en hand. Och det passar inte alls på en Ipad.

Intresant lista, jag skrev in mina synpunkter "inline" nedan

Ursprungligen av Chaosstar:

Saker jag kommer på så här på rak arm...
Önskelista:

  • Ny design. Nja, inte bara för att det ska vara ny design, det ska tillföra något

  • Fleranvändarsystem. Tror inte att det kommer

  • Kunna placera appar och mappar som jag vill på en sida t.ex. ha ett tomt mellanrum i rutnätet. Håller med

  • Någon typ av filhantering, snälla Apple. Faktiskt helst inte, filsystemet är det som normalanvändarna har svårast med. Hellre en vidareutveckling av det system som man använder nu men jag vet inte hur

  • Möjlighet att låta hemskärmen lysa upp vit vid fototillfället (som en blixt) då man fotar med frontkameran i dåliga ljusförhållanden. Intressant ide

  • Filma/fota med båda kamerorna samtidigt. Ingenting som jag saknar eller förstår behovet av, tror inte att det kommer

  • Möjlighet att skapa genvägar av inställningar. Definitivt

  • Möjlighet att välja tredjepartsappar som "default apps". Inte helt fel men jag tror inte att det kommer

  • Aktiva ikoner. Jag har funderat på det där länge men har aldrig lyckats bestämma mig för om jag tror att det vore bra eller inte

  • Gäst/barninloggning. Det finns väl redan en variant av detta?

  • Möjlighet att stänga av GameCenter helt. Ingen kommentar, varför är det ett problem?

  • SIRI på svenska. Väntar, väntar, väntar...

  • Låt fotoappen visa metadata. Tror inte det kommer, finns 3:de parts redan såsom Iphoto som kan det

  • Möjlighet att sätta automatisk programuppdatering.Tror inte att det kommer

  • Spamfilter till mailappen. Skadar aldrig

  • Stöd för fler videoformat. Skadar aldrig

  • Möjlighet att sömnlöst ringa gratis mellan iPhones på samma sätt som med iMessage för SMS. Vore verkligen populärt hos operatörerna:)

  • Låt tidtagaruret synas på den låsta skärmen. Bra ide

  • Möjlighet till olika språkinställningar för olika appar och delar av appar. Har sett andra som efterlyst det.

  • Möjlighet att stänga alla aktiva program samtidigt. Gammal goding, varför det?

  • Gör ”senaste”-listan i telefonappen betydligt längre. Jag ringer för sällan, min lista räcker över en månad bakåt:)

  • Fler Emoji-symboler. Jag saknar definitivt några:)

  • Möjlighet att blocka mobilnummer helt. Spamfilter för telefonen, helt klart bra ide

  • Sätta påminnelser ihopkopplade med GPSen Det går väl redan idag?

  • Möjlighet att ”snooza” i kalenderappen.

  • Mer avancerad miniräknare med grafmöjligheter. Jag tror du får lita på tredjeparts appar här

  • Möjlighet att ställa in så att iOS automatiskt stänger av/pausar "Notifications" under ett pågående samtal. Ja

  • Veckonummer i kalendern. Ja

  • Fler påminnelse möjligheter i kalenderappen. Såsom vaddå? Vad menar du?

  • Möjlighet att gruppera kontakter direkt i iOS. Kan inte skada

  • "Pull down" för att uppdatera sidan i Safari. Håller med

  • Möjlighet att sätta lösenord på enskilda appar eller mappar.

  • Möjlighet att sätta tidningsappen i en mapp. Den är redan en mapp, det är väl det som är problemet

  • Möjlighet att byta namn på appar. Ja, men tror inte att det kommer

  • Bort med 50MB spärren för program via mobildata. Eller åtminstone låt mig välja om jag vill ladda ner trots storleken på filen

Ursprungligen av Chaosstar:

Saker jag kommer på så här på rak arm...
[li]Bort med 50MB spärren för program via mobildata.[/li]
[/ul]

Det kommer nog inte att ske på ett bra tag. Det finns fortfarande ett antal kunder på den amerikanska marknaden som har ett fantastiskt lågt tak för hur mycket data de får nyttja per månad. Exempelvis har AT&T fortfarande en dataplan som bara medger 300MB, och då kostar det 20$/m. Sedan går det uppåt mot 1, 5 och 10 till helt horribla priser.

Ursprungligen av BlackSmp:

Intresant lista, jag skrev in mina synpunkter "inline" nedan
Någon typ av filhantering, snälla Apple. Faktiskt helst inte, filsystemet är det som normalanvändarna har svårast med. Hellre en vidareutveckling av det system som man använder nu men jag vet inte hur

Hur menar du att normalanvändaren har det som svårast med ett filsystem?

Ursprungligen av maskh:

Hur menar du att normalanvändaren har det som svårast med ett filsystem?

Det var kanske inte ett helt lysande exempel på min formuleringskonst:)

Det som jag menade var att jag tycker att många personer ("normalanvändare") har problem att greppa filsystem som begrepp med mappar och filer. Förr eller senare så blir det bara en röra av filsystemet med filer kors och tvärs utan koll. Därför tror jag inte att Apple kommer att införa ett synligt filsystem i IOS utan behålla nuvarande system.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det var kanske inte ett helt lysande exempel på min formuleringskonst:)

Det som jag menade var att jag tycker att många personer ("normalanvändare") har problem att greppa filsystem som begrepp med mappar och filer. Förr eller senare så blir det bara en röra av filsystemet med filer kors och tvärs utan koll. Därför tror jag inte att Apple kommer att införa ett synligt filsystem i IOS utan behålla nuvarande system.

Det problemet har jag faktiskt inte upplevt. Många "normalanvändare" som jag känner placerar ofta allt i tre mappar; skrivbord, dokument, hämtade filer. Därefter hittas filerna relativt enkelt.

Jag tror heller inte att Apple kommer att förändra sitt nuvarande system på det området. Men jag tycker att det är oerhört synd. Gillar verkligen inte iOS sätt att hantera filer där varje fil i princip måste lagras i egen version, i varje program. Jag vill kunna lägga filen på en plats i min enhet och därefter kunna öppna den i vilket program som helst för fortsatt redigering eller visning. Det är också därför jag fortfarande föredrar en tablet med Windows 8.

Min bild stämmer med @BlackSmp. Oftast finns inget system alls. Hämtade filer innehåller ett års nedladdningar av allt från PDFer till exe-filer. Skrivbordet är översållat med allt och ingenting. Att ha alla sina filer prydligt sorterade i tre mappar som @maskh beskriver är en högst ovanlig syn.

Ursprungligen av Capeman:

Min bild stämmer med @BlackSmp. Oftast finns inget system alls. Hämtade filer innehåller ett års nedladdningar av allt från PDFer till exe-filer. Skrivbordet är översållat med allt och ingenting. Att ha alla sina filer prydligt sorterade i tre mappar som @maskh beskriver är en högst ovanlig syn.

Jag skulle inte påstå att det är prydligt sorterat när det ligger en massa olika filtyper i tre olika mappar. Det jag säger är att min erfarenhet från dessa "normalanvändare" är det oftast är i dessa mappar som det mesta samlas.

Nåja, vi slutar i alla fall på samma ställe även om vi är oense om detaljerna: sannolikt inget synligt filsystem i IOS

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-05-12 23:09

Newton! Behövde inget synligt filsystem

iOS 7 and my continued, unrequited desire for a Files.app!
http://www.imore.com/ios-7-and-my-continued-u...

What If iOS 7 Was More Like Google Now?
www.cultofmac.com/227582/what-if-ios-7-was-mo...

Jony Ive’s new look for iOS 7: black, white, and flat all over
http://9to5mac.com/2013/05/24/jony-ives-new-l...

Ursprungligen av Chaosstar:

Jony Ive’s new look for iOS 7: black, white, and flat all over
http://9to5mac.com/2013/05/24/jony-ives-new-l...

Låter riktigt trevligt.

Mer intressant läsning:
Editorial: Apple's iOS 7 needs exclusive, distinctive features, not just a flat UI
http://appleinsider.com/articles/13/05/25/edi...

Ursprungligen av Chaosstar:

Mer intressant läsning:
Editorial: Apple's iOS 7 needs exclusive, distinctive features, not just a flat UI
http://appleinsider.com/articles/13/05/25/edi...

Han har definitivt en poäng. Om vi tror att allt som behövs är förändingar i UI:t så är vi fel ute.

Små enkla saker som att kunna svara på ett meddelande utan att lämna den app som är aktiv borde vara högprioriterat.

Möjligheten att kunna skicka ett meddelande eller mejl utan att lämna min aktiva app borde komma. Det kan jag idag göra för twitter (som jag aldrig använder för att skicka egna tweet) eller facebook - så varför inte för meddelande och mejl som trots allt är Apples egna appar?

Det är nästan en sak som skulle kunna få mig att byta plattform;)

1
Bevaka tråden