Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte om trådlös laddning av Iphone tveksamt

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett rykte om trådlös laddning i Iphone redan i år passar inte med tidigare rykten om små förändringar i kommande Iphone 5S.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-08 15:53

Ser inte riktigt vitsen med trådlös laddning, visst skulle det vara bekvämt att lägga iPhonen på en yta bara så laddas den men det går ju i princip på nolltid att sätta iPhonen i en docka eller plugga in kontakten. Och precis som redan nämns i artikeln så måste något fortfarande vara kopplat till väguttaget.

Framförallt så är du inte hjälpt av trådlös laddning om det ringer, tanken är god men har du lite ström och du får ett samtal så kommer du se rolig ut då du talar i telefonen..

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-08 20:29
Ursprungligen av stile:

Ser inte riktigt vitsen med trådlös laddning, visst skulle det vara bekvämt att lägga iPhonen på en yta bara så laddas den men det går ju i princip på nolltid att sätta iPhonen i en docka eller plugga in kontakten. Och precis som redan nämns i artikeln så måste något fortfarande vara kopplat till väguttaget.

Tanken är väl att den laddas så fort man lägger den ifrån sig, inte alltid man "orkar" koppla in sladden.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-03-08 21:56
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Framförallt så är du inte hjälpt av trådlös laddning om det ringer, tanken är god men har du lite ström och du får ett samtal så kommer du se rolig ut då du talar i telefonen..

Du använder inte BT-headset antar jag?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-03-08 22:01

Trådlös laddning är nog det sista jag önskar mig till nästa iPhone. Ge mig dubbel batterikapacitet så önskar jag mig inget mer.

Har en Nokia Lumia 920 som tjänstetelefon och måste säga att trådlös laddning är toppen. Den dåliga usbkontakten slits inte och jag har i princip alltid en laddad telefon då den "bor" på sin laddplatta. Väntar nu bara på ett Nokia Purity Pro Headset och att nya låssystemet fixar NFC. Ja, jag är MAC-Taliban på fritiden
PS. Windows Phone 8 är härligt avskalat och snabbt :-b DS.

Ursprungligen av jorgen_ja:

Har en Nokia Lumia 920 [...] och jag har i princip alltid en laddad telefon då den "bor" på sin laddplatta.

Jag har också en i princip alltid laddad telefon då den (iPhone 4) "bor" i sin dock.

Jag är beredd att köpa trådlös laddning när man har ett heltäckande "laddningsfält" i bilen, hemmet och på kontoret. Om man ändå måste placera luren på en specifik plats ser jag ingen vits med det.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag är beredd att köpa trådlös laddning när man har ett heltäckande "laddningsfält" i bilen, hemmet och på kontoret. Om man ändå måste placera luren på en specifik plats ser jag ingen vits med det.

Med tanke på kvalitén på apples tidigare sladdar så ser jag en jättepoäng... Har tre laddare till iPhone och SAMTLIGA är brutna i skarven mellan sladd och kontakt.
/m

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-05-21 18:50
Ursprungligen av martinator:

Med tanke på kvalitén på apples tidigare sladdar så ser jag en jättepoäng... Har tre laddare till iPhone och SAMTLIGA är brutna i skarven mellan sladd och kontakt.
/m

Bra poäng!

Ursprungligen av martinator:

Med tanke på kvalitén på apples tidigare sladdar så ser jag en jättepoäng... Har tre laddare till iPhone och SAMTLIGA är brutna i skarven mellan sladd och kontakt.
/m

Ja det är riktigt usel kvalitét på dessa kablar, spricker i plasten helt utan anledning, rent skräp.

Det här är ett sidospår men jag måste bara kommentera detta.. Har fyra sladdar själv. Den äldsta kom med min första iPhone, 2008 vilken fortfarande används. Alla ser exakt likadana ut idag som då de köptes. Jag menar det verkligen!

Ursprungligen av Snabeldrake:

Det här är ett sidospår men jag måste bara kommentera detta.. Har fyra sladdar själv. Den äldsta kom med min första iPhone, 2008 vilken fortfarande används. Alla ser exakt likadana ut idag som då de köptes. Jag menar det verkligen!

Måste vara speciell luft i Bromölla, Apple-anpassad.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-21 22:08
Ursprungligen av keptang:

Måste vara speciell luft i Bromölla, Apple-anpassad.

Använder fortfarande original kabeln som följde med den iPod touch jag köpte 2008 ?

Ursprungligen av keptang:

Ja det är riktigt usel kvalitét på dessa kablar, spricker i plasten helt utan anledning, rent skräp.

Har genom åren haft 1 iPhone-kabel som spruckit. Tycker de håller hyfsat hög standard. Problemet är bara att man måste smörja dem med Sträck-o-lin™ för att få vettig längd på dem.

Ursprungligen av pmarriott:

Har genom åren haft 1 iPhone-kabel som spruckit. Tycker de håller hyfsat hög standard. Problemet är bara att man måste smörja dem med Sträck-o-lin™ för att få vettig längd på dem.

Vet inte vad som sker med mina (har dock inte skett på någon Lightning-variant).
Plasten runt kabeln sväller och spricker (nära kontakten), detta på fast stationerade kablar som inte används speciellt mycket.

Skräp säger jag, iaf gamla 30-pinnarna, har inte upplevt det på Lightning.

Jag kanske har haft en otrolig otur.

  • Medlem
  • Sandviken
  • 2013-05-21 22:52

Om Apple släpper en iPhone/iPad med NFC-tekniken så kommer trådlös laddning bara vara en av de saker de lyfter fram. Att man inte implementerar NFC bara för laddningens skull. T.ex. instämplingssystem, lås, överföring av filer osv.

Eftersom Apple gillar sitt ekosystem skulle det vara tufft om foten på iMacen/Thunderboltskärmen skulle vara en laddningsplatta eller hörnet på MacBooken.

1
Bevaka tråden